Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

Všechny představy o nudnosti kombíků definitivně berou za své při pohledu na schopnosti tohoto stroje. Pořád ještě komfortní rodinné auto akceleruje rychlosti nekompromisního supersportu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

24.1.2020 | Mirek Mazal

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Všechny představy o nudnosti kombíků definitivně berou za své při pohledu na schopnosti tohoto stroje. Pořád ještě komfortní rodinné auto akceleruje rychlosti nekompromisního supersportu.

Audi sotva uvedlo na trh zcela nový superkombík RS6 a již existují způsoby, jak zlepšit jeho už tak raketovou dynamiku. Čtvrtá generace pětidveřového teleportu napíná krční svalstvo zátahem čtyřlitrového osmiválce TFSI dotovaného turbem a elektřinou do zběsilého výkonu 441 kW (600 koní) a 800 Nm. Tovární parametry nepotřebují komentář, racionální opodstatnění pro další tuning RS6 C8 neexistuje, ale o to jsou úžasnější jsou první nabídky povoleného dopingu.

Německá společnost HGP Turbonachrüstung nabízí troufalou modifikaci, která sedí na pohonné ústrojí nových RS6, RS7 Sportback a RS Q8. Všechny mašiny drtí asfalt stejným stylem a po instalaci první fáze úprav roste výkon na brutálních 786 koní (578 kW) a 1 061 Nm točivého momentu. Skok o třídu výše zajišťuje jednoduchá změna přívodu většího množství vzduchu spojená s jinak nastavenými hodnotami řídící jednotky.

HGP provádí citelné změny za poplatek 9 990 Eur (258 tísíc Kč), což je při ceně nového vozu přes tři miliony Kč akceptovatelná částka. Úprava přináší zkrácení doby už tak excelentní akcelerace, původních čas dosažení 100 km/h se zkrátí o půl sekundy na 3,1 sekundy a ze 100 na 200 km/h to autu trvá jen 6,8 sekundy. Nemusíte být silní v počtech, abyste zjistili, že z 0 na 200 km/h tento stroj zrychlí za méně než 10 s - to je teritorium donedávna vyhrazené jen těm nejrychlejší supersportům.

Změny nejsou vidět, o to více o nich slyší celé město. Z výfuků se line strašidelné hromobití a při podřazení do vysokých otáček koncovky děsivě střílí. Digitální přístrojový štít skoro nestíhá přepisovat číslice rychloměru, přitom zůstává možnost naložení 1 680 litrů nákladu a se standardním podvozkem i výfukem přepnutelným do tiššího režimu také veškerý komfort. Bez nadsázky rodinná střela.


Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 1 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 01Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 2 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 02Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 3 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 03Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 4 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 04Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 5 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 05Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 6 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 06Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 7 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 07Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 8 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 08Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 9 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 09Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 10 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 10
Upravné Audi RS6 C8 zvládá stovku za 3,1 sekundy a maximální rychlost překračuje 330 km/h

Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 11 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 11Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 12 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 12Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 13 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 13Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 14 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 14Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 15 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 15Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 16 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 16Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 17 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 17Nový německý superkombík ukázal svou dynamiku po první úpravě, teď má 786 koní - 18 - Audi RS6 C8 786 koni jizda 18
Vylepšení pochází z dílny HGP Turbonachrüstung

Zdroje: HGP Turbonachrüstung, MotorOli.de@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše