Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Ferrari California T začíná novou éru tuningu Ferrari, je silnější než Enzo
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší model z Maranella dostal do vínku až 668 koní. Stovku tak zvládne za 3,2 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Je neskutečné, jakým způsobem dochází v poslední době k navyšování výkonů. Na počátku 80. let bylo 300 koní vyhrazeno jen supersportům typu Porsche 911 Turbo. Dnes však s touto silou můžete počítat i v případě rodinného kombíku. A stádo, jaké na počátku nového milénia mohli krotit pouze majitelé těch nejexkluzivnějších vozů světa, dnes dostanete klidně v motorovém prostoru základního Ferrari. I když automobilka s tím nemá pranic společného.
Místo továrních hal v Maranellu zamířil kupé-kabriolet California T do dílen společnosti Novitec, které pomyslně otevírá kapitolu jednodušších úprav Ferrari. Právě u Novitecu mohou technici úpravce osadit Californii T jedním ze čtyř programů, které pokaždé počítají s odlišnou mapou řídicí jednotky a zakázkovým výfukovým systémem. Díky tomu výkon narůstá ze standardních 560 koní a 755 Nm na 646 koní a 856 Nm točivého momentu ve fázi 1. V té chvíli lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 3,3 sekundy.
Vyjma toho jsou ale k dispozici další tři varianty, které počítají s 650, 658 nebo 668 koňmi. Vrcholné provedení pak zároveň dostává do vínku také 871 Nm, čímž výrazně překonává dnes již legendární Ferrari Enzo, které dostalo do vínku „pouze“ 660 koní a 657 Nm. Ve srovnání s tímto supersportem je pak lepší i sprint 0-100 km/h, který se odehraje za 3,2 sekundy.
V případě nejvyšší rychlosti však již za limitovaným Ferrari budete zaostávat, omezeni jste totiž metou 325 km/h. Ve srovnání se standardem jde ovšem o desetikilometrové zlepšení. Tím ovšem mechanické modifikace nekončí, dále na řadě je podvozek. Zde je přitom možné sáhnout po sportovních pružinách, které spolupracují s továrními tlumiči a s nimiž California T klesne o 35 mm blíže k zemi.
Dopřát si ovšem můžete sadu pružin společně s hydraulikou přední nápravy, která pro změnu umožní nadzdvihnutí podvozku o 40 mm v případě překonávání silničních retardérů. K dispozici jsou rovněž i hliníkové podložky kol, se kterými je možné rozšířit nápravu o 10, 15 nebo 20 mm na každé straně. To je ale z mechanických úprav vše, dodat již jen můžeme, že zmiňovaný výfuk je vůči sériovému až o 9 kg lehčí.
Nyní se přesuneme k modifikacím vizuálním, které počítají zejména s rozšířenou karoserií, za jejímž návrhem stojí Vittorio Strosek. Ten přední blatníky roztáhl o 60 a zadní o 110 milimetrů, pročež se do podběhů bez problémů vejdou 21palcová a 22palcová litá kola. Ta menší přední přitom obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/30, vzadu pak najdeme černé sudy o rozměru 315/25.
Vraťme se ale zpět ke karoserii, která počítá s pozměněným čelním nárazníkem, odlišným výpletem masky, jinými výdechy kapoty motoru a ventilačními „žebrami“ předních kol. Dále lze sáhnout po upravených bočních prazích, krytech zpětných zrcátek, zadním spoileru či difuzoru. A aby toho nebylo málo, pak úpravce nabízí ještě odlišné držáky světel, přičemž ve všech případech byla použita uhlíková vlákna.
Tím poměrně rozsáhlý soupis standardizovaných tuningových produktů končí, interiér pak Novitec upraví dle přání a fantazie každého zákazníka. Všemu ale bude odpovídat cena, která sice zveřejněna nebyla, ale o jejíž enormní výši nepochybujeme.







































Ferrari California T dostalo v dílnách Novitecu do vínku rozšířenou karoserii a výkon až 668 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Muž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 4 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včera
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 09:08 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha