Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Ferrari California T začíná novou éru tuningu Ferrari, je silnější než Enzo
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší model z Maranella dostal do vínku až 668 koní. Stovku tak zvládne za 3,2 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Je neskutečné, jakým způsobem dochází v poslední době k navyšování výkonů. Na počátku 80. let bylo 300 koní vyhrazeno jen supersportům typu Porsche 911 Turbo. Dnes však s touto silou můžete počítat i v případě rodinného kombíku. A stádo, jaké na počátku nového milénia mohli krotit pouze majitelé těch nejexkluzivnějších vozů světa, dnes dostanete klidně v motorovém prostoru základního Ferrari. I když automobilka s tím nemá pranic společného.
Místo továrních hal v Maranellu zamířil kupé-kabriolet California T do dílen společnosti Novitec, které pomyslně otevírá kapitolu jednodušších úprav Ferrari. Právě u Novitecu mohou technici úpravce osadit Californii T jedním ze čtyř programů, které pokaždé počítají s odlišnou mapou řídicí jednotky a zakázkovým výfukovým systémem. Díky tomu výkon narůstá ze standardních 560 koní a 755 Nm na 646 koní a 856 Nm točivého momentu ve fázi 1. V té chvíli lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 3,3 sekundy.
Vyjma toho jsou ale k dispozici další tři varianty, které počítají s 650, 658 nebo 668 koňmi. Vrcholné provedení pak zároveň dostává do vínku také 871 Nm, čímž výrazně překonává dnes již legendární Ferrari Enzo, které dostalo do vínku „pouze“ 660 koní a 657 Nm. Ve srovnání s tímto supersportem je pak lepší i sprint 0-100 km/h, který se odehraje za 3,2 sekundy.
V případě nejvyšší rychlosti však již za limitovaným Ferrari budete zaostávat, omezeni jste totiž metou 325 km/h. Ve srovnání se standardem jde ovšem o desetikilometrové zlepšení. Tím ovšem mechanické modifikace nekončí, dále na řadě je podvozek. Zde je přitom možné sáhnout po sportovních pružinách, které spolupracují s továrními tlumiči a s nimiž California T klesne o 35 mm blíže k zemi.
Dopřát si ovšem můžete sadu pružin společně s hydraulikou přední nápravy, která pro změnu umožní nadzdvihnutí podvozku o 40 mm v případě překonávání silničních retardérů. K dispozici jsou rovněž i hliníkové podložky kol, se kterými je možné rozšířit nápravu o 10, 15 nebo 20 mm na každé straně. To je ale z mechanických úprav vše, dodat již jen můžeme, že zmiňovaný výfuk je vůči sériovému až o 9 kg lehčí.
Nyní se přesuneme k modifikacím vizuálním, které počítají zejména s rozšířenou karoserií, za jejímž návrhem stojí Vittorio Strosek. Ten přední blatníky roztáhl o 60 a zadní o 110 milimetrů, pročež se do podběhů bez problémů vejdou 21palcová a 22palcová litá kola. Ta menší přední přitom obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/30, vzadu pak najdeme černé sudy o rozměru 315/25.
Vraťme se ale zpět ke karoserii, která počítá s pozměněným čelním nárazníkem, odlišným výpletem masky, jinými výdechy kapoty motoru a ventilačními „žebrami“ předních kol. Dále lze sáhnout po upravených bočních prazích, krytech zpětných zrcátek, zadním spoileru či difuzoru. A aby toho nebylo málo, pak úpravce nabízí ještě odlišné držáky světel, přičemž ve všech případech byla použita uhlíková vlákna.
Tím poměrně rozsáhlý soupis standardizovaných tuningových produktů končí, interiér pak Novitec upraví dle přání a fantazie každého zákazníka. Všemu ale bude odpovídat cena, která sice zveřejněna nebyla, ale o jejíž enormní výši nepochybujeme.
Ferrari California T dostalo v dílnách Novitecu do vínku rozšířenou karoserii a výkon až 668 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva