Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Ferrari California T začíná novou éru tuningu Ferrari, je silnější než Enzo
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejmenší model z Maranella dostal do vínku až 668 koní. Stovku tak zvládne za 3,2 sekundy, maximálně se pak rozjede na 325 km/h.
Je neskutečné, jakým způsobem dochází v poslední době k navyšování výkonů. Na počátku 80. let bylo 300 koní vyhrazeno jen supersportům typu Porsche 911 Turbo. Dnes však s touto silou můžete počítat i v případě rodinného kombíku. A stádo, jaké na počátku nového milénia mohli krotit pouze majitelé těch nejexkluzivnějších vozů světa, dnes dostanete klidně v motorovém prostoru základního Ferrari. I když automobilka s tím nemá pranic společného.
Místo továrních hal v Maranellu zamířil kupé-kabriolet California T do dílen společnosti Novitec, které pomyslně otevírá kapitolu jednodušších úprav Ferrari. Právě u Novitecu mohou technici úpravce osadit Californii T jedním ze čtyř programů, které pokaždé počítají s odlišnou mapou řídicí jednotky a zakázkovým výfukovým systémem. Díky tomu výkon narůstá ze standardních 560 koní a 755 Nm na 646 koní a 856 Nm točivého momentu ve fázi 1. V té chvíli lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 3,3 sekundy.
Vyjma toho jsou ale k dispozici další tři varianty, které počítají s 650, 658 nebo 668 koňmi. Vrcholné provedení pak zároveň dostává do vínku také 871 Nm, čímž výrazně překonává dnes již legendární Ferrari Enzo, které dostalo do vínku „pouze“ 660 koní a 657 Nm. Ve srovnání s tímto supersportem je pak lepší i sprint 0-100 km/h, který se odehraje za 3,2 sekundy.
V případě nejvyšší rychlosti však již za limitovaným Ferrari budete zaostávat, omezeni jste totiž metou 325 km/h. Ve srovnání se standardem jde ovšem o desetikilometrové zlepšení. Tím ovšem mechanické modifikace nekončí, dále na řadě je podvozek. Zde je přitom možné sáhnout po sportovních pružinách, které spolupracují s továrními tlumiči a s nimiž California T klesne o 35 mm blíže k zemi.
Dopřát si ovšem můžete sadu pružin společně s hydraulikou přední nápravy, která pro změnu umožní nadzdvihnutí podvozku o 40 mm v případě překonávání silničních retardérů. K dispozici jsou rovněž i hliníkové podložky kol, se kterými je možné rozšířit nápravu o 10, 15 nebo 20 mm na každé straně. To je ale z mechanických úprav vše, dodat již jen můžeme, že zmiňovaný výfuk je vůči sériovému až o 9 kg lehčí.
Nyní se přesuneme k modifikacím vizuálním, které počítají zejména s rozšířenou karoserií, za jejímž návrhem stojí Vittorio Strosek. Ten přední blatníky roztáhl o 60 a zadní o 110 milimetrů, pročež se do podběhů bez problémů vejdou 21palcová a 22palcová litá kola. Ta menší přední přitom obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/30, vzadu pak najdeme černé sudy o rozměru 315/25.
Vraťme se ale zpět ke karoserii, která počítá s pozměněným čelním nárazníkem, odlišným výpletem masky, jinými výdechy kapoty motoru a ventilačními „žebrami“ předních kol. Dále lze sáhnout po upravených bočních prazích, krytech zpětných zrcátek, zadním spoileru či difuzoru. A aby toho nebylo málo, pak úpravce nabízí ještě odlišné držáky světel, přičemž ve všech případech byla použita uhlíková vlákna.
Tím poměrně rozsáhlý soupis standardizovaných tuningových produktů končí, interiér pak Novitec upraví dle přání a fantazie každého zákazníka. Všemu ale bude odpovídat cena, která sice zveřejněna nebyla, ale o jejíž enormní výši nepochybujeme.
Ferrari California T dostalo v dílnách Novitecu do vínku rozšířenou karoserii a výkon až 668 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie