Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS
11.8.2021 | Petr Prokopec
Jako by tato varianta sportovní Octavie nebyla kontroverzní sama o sobě, Škoda vedle nepříliš přesvědčivé kombinace jedna-čtyřky a elektromotorem nedala vozu snížený podvozek. H&R to napravuje.
Současná nabídka Škody Octavia RS je širší než kdykoliv předtím. Zákazníci totiž stejně jako dříve mají na výběr benzinové i dieselové provedení, z nichž první je spojeno s 245 a druhé s 200 koňmi. U vonnějších oktanů je navíc k mání manuál i automat, zatímco „producenta sazí“ lze objednat s pohonem předních či všech kol. Automatická převodovka je pak vlastní oběma verzím, stejně jako plug-in hybridnímu provedení, jenž se v nabídce objevuje vůbec poprvé. I přes jedna-čtyřku pod kapotou přitom produkuje stejných 245 koní jako benzinový dvoulitr.
Navzdory stejnému výkonu ovšem spalovací a hybridní verzi dělí stěžejní rozdíly v dynamice. A není to jediná věc. Benzinové provedení totiž stejně jako to dieselové kleslo k zemi o 15 milimetrů vůči běžné produkci, Octavia RS iV však se sníženým podvozkem spárována nebyla, místo toho se vznáší nad silnicí stejně vysoko jako běžná produkce. To působí trochu nepatřičně a v zatáčkách je při vyšším tempu potřeba počítat s většími náklony karoserie. Něco takového ke sportovně laděnému vozu úplně nesedí.
Pomocnou ruku se majitelům rozhodla podat tuningová společnost H&R, jenž se specializuje právě na podvozky. Pro Škodu Octavia RS iV pak má připravenou sadu pružin, které spolupracují se standardními tlumiči a snižují liftback o 30 milimetrů vpředu a 25 mm vzadu. Kombík se ovšem k zemi přiblížil ještě více, a to o 45, respektive 35 mm. Za volantem hybridních verzí byste se pak mohli dočkat ještě větší jistoty, než jakou nabízí zcela sériové benzinové či dieselové provedení.
V tomto ohledu ostatně firma H&R nehodlá ponechat nic náhodě. Kromě pružin proto nabízí i rozšiřovací podložky, které mohou rozchod kol na každé nápravě navýšit minimálně o šest milimetrů. Čekat lze tedy skutečně daleko větší stabilitu, a to nikoliv jen v zatáčkách. Tuner nicméně dodává, že zároveň se jim povedlo zachovat i dostačující komfort a ani ostrá jízda by z vás tedy neměla vytřást duši.
Stejně tak by vás tuningové doplňky neměly zruinovat. Zkrácené pružiny jsou totiž k mání za 354,62 Eur (cca 9 tisíc korun), zatímco podložky startují na 44,83 Eur (1 150 Kč). Samotná plug-in hybridní Škoda Octavia RS pak vychází na 949 900 Kč, respektive na 989 900 Kč v případě kombíku. Kromě podvozku se oproti spalovacím verzím liší plaketkou na zádi a 230voltovou nabíječkou.
Škoda Octavia RS iV se dočkala snížených pružin a rozšiřovacích podložek od firmy H&R. Sedan díky tomu klesl k zemi o 30 a 25 milimetrů, zatímco kombík počítá se snížením dokonce o 45 a 35 mm. Foto: H&R
Zdroj: H&R
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
včera - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
včera - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva