Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci upravili levný kombík Dacie na ponuré auto pro dobrodruhy, zapůsobit umí vzhledem i ceníkem
27.1.2024 | Petr Prokopec
Stále úspěšnější rumunský vůz u nás startuje o víc jak 200 tisíc Kč pod základní cenou Škody Octavia, kterou v lecčem dokáže vyrovnat i překonat. Tohle provedení už moc levné není, o to zajímavěji ale svérázně vyparáděný Jogger působí.
Když jsem před zhruba 11 lety vybíral nové rodinné auto, jeden kamarád si mě soustavně dobíral a posílal mě do showroomu Dacie. V té době mi při každém takovém špičkování sršely z očí blesky, což mimo jiné souviselo i s kvalitami tehdejších rumunských aut. Jenže od té doby značka výrazně pokročila ve všech myslitelných ohledech. Její současná produkce je tedy nejen spolehlivější, ale také líbivější. Po stránce cenové se ovšem i nadále drží při zemi. Nastal tedy čas nahradit stárnoucí Kiu Cee'd SW třeba Dacií Jogger?
Popravdě řečeno jsem o tom v předchozích měsících několikrát přemýšlel a čas od času mě taková rošáda napadne i nyní. Celá věc má nicméně jeden háček, a to motorový prostor. Jogger je totiž u nás k mání pouze s litrovým tříválcem, jenž na základě toho, zda spaluje pouze benzin, či si dokáže poradit i s LPG, produkuje 100 či 110 koní. Něco takového mi ovšem nestačí, v případě plně obsazené sedmimístné verze lze totiž očekávat dýchavičnost hnacího ústrojí i při jízdě po rovině.
Na takovém německém trhu je pak sice již v prodeji i 1,6litrové hybridní provedení disponující 140 koňmi, ty jsou nicméně spárované až s vyššími úrovněmi výbavy. Cena tak startuje na téměř 600 tisících Kč, což je už na Jogger poněkud příliš. A ještě dále by tento model Dacie zamířil, pokud bych si jej objednal u německé společnosti Carpoint. Ta se totiž vůz rozhodla patřičně zatraktivnit, a tak jej osadila 18palcovými koly a potáhla matně černou fólií.
Součástí výbavy je i střešní box o kapacitě 420 litrů, který se vyznačuje dokonce vlastním spoilerem. I s navýšenou praktičností tedy Jogger vypadá šik. Na tom má zásluhu i lehce upravený podvozek, neboť Carpoint sáhl po zkrácených pružinách, což zredukovalo původní velkorysou světlou výšku 200 milimetrů. Ony černě lakované lité ráfky jsou pak spárovány s pneumatikami s nižším profilem, do terénu se tedy toto provedení opravdu nehodí.
V případě interiéru již nebylo na nic sáhnuto, místo toho se dealer rozhodl pouze pro vyšší standardní výbavu. Veškeré úpravy pak navíc spojil pouze s variantou Eco-G, tedy s oním litrovým tříválcem uzpůsobeným i ke spalování plynu. Na přední kola tedy míří jen 100 koní, za něž je ale třeba opravdu řádně zaplatit - bez střešního boxu totiž Jogger Carpoint Black Edition stojí 25 990 Eur (cca 644 tisíc Kč), s ním pak 26 590 Eur (asi 659 tisíc Kč).
Když si uvědomíme, že v Německu cenový rozdíl mezi plynovou a hybridní verzí činí 5 400 Eur (134 tisíc Kč), rázem se v souvislosti se 140 koňmi bavíme o Dacii za 800 tisíc korun. To je ale již suma, kterou asi nikdo nebude akceptovat. A vlastně i ona nižší částka asi nebude pro většinu klientely zajímavou. Jakkoli tedy Jogger Carpoint Black Edition vypadá působivě, zjevně zůstane velmi okrajovou záležitostí - „až moc působivý” je i jeho ceník.
Jogger se od německého dealera dočkal 18palcových litých kol, matně černé fólie a střešního boxu. V kombinaci s litrovým tříválcem spalujícím i plyn však jeho cena narostla na takřka 660 tisíc korun. Foto: Carpoint, tiskové materiály
Zdroj: Carpoint
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva