Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Na nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
13.3.2025 | Petr Prokopec
No řekněte, nezačíná se vám z nich točit hlava, když se na ně chvíli upřeně díváte? Nám ano a vzhledem k jejich pojetí vlastně není divu. Nejde ale o jedinou úpravu hodnou zmínky, kterou Overfinch obdařil současný Range Rover.
Kola dělají auto, říká se. A něco na tom je, zvlášť v dnešní době, kdy se karoserie staly opravdu mohutnými a skromněji pojaté disky kol s nimi dost často nejdou dohromady. A nejde nutně jen o velikost, ale také o design. Do toho stále více promlouvá aerodynamika, načež v extrémních případech ráfky vypadají spíše jako kompletně zakryté. Litá kola si pak snadno můžete splést s „plecháči“, které nikdy moc parády nenadělaly.
Proti výraznějším kolům tedy nic nemáme, všeho moc ale pořád škodí. Dnes vám můžeme ukázat jedny, které se opravdu neztratí, víc než co jiného ale patří k vrcholům současné bizarnosti. Britská tuningová firma Overfinch totiž osadila Range Rover svými 24palcovými ráfky Helix. K pozdvihnutí obočí přitom nutí už jen jejich velikost, neboť je logické, že nic jiného než nízkoprofilové pneumatiky na ně nenasadíte. Jenže s těmi přichází citelné omezení terénních schopností vozu. S tím se ale jistě mnozí bez problémů smíří, ostatně jen skutečný zlomek majitelů SUV a off-roadů míří mimo zpevněný asfalt.
Docela jinou otázkou je design kol. Overfinch totiž přišel s tvary natolik komplikovanými, že vám snadno zahýbou žaludkem. Ostatně se ani nemusí otáčet, aby se vám z nich začala motat hlava. A jakkoli si uvědomujeme, že vnímání designu je vždy otázkou osobního vkusu, nenašli jsme nikoho, komu by se při pohledu na tyto Helixy nezačalo zvedat obočí.
Čtyřiadvacetipalcová kola jsou přitom natolik výrazná, že díky nim snadno přehlédnete zbytek úprav, k nimž Overfinch přistoupil. Range Rover prezentovaný pod názvem Velocity Edition totiž dále dostal do vínku rozšířený karbonový bodykit, který přináší daleko více agresivity. Zevnitř pak již do dálky září oranžové čalounění, které ovšem klientela může vyměnit za odstín lépe vyhovující jejímu vkusu. Diamantové prošívání sedadel však zůstává, stejně jako záplava karbonu použitého na dekory.
Opomenut nebyl ani motorový prostor, neboť 4,4litrový osmiválec od BMW prošel řádným dopingem, pročež místo sériových 530 koní produkuje 620 kobyl, točivý moment pak narostl ze 750 na 890 Nm. Provedení Velocity Edition tedy překonává i tovární verzi SV, jakkoli nevíme, zda i po stránce dynamické, neboť zrychlení na stovku a nejvyšší rychlost úpravcem upřesněny nebyly. Cena pak startuje na 104 589 librách neboli 3,1 milionu korun, což na první pohled nevypadá špatně.
Jde však o částku, která je spojena jen se samotnými úpravami, přihodit k ní je tedy třeba ještě sumu spojenou s pořízením samotného britského SUV. To může disponovat standardním i prodlouženým rozvorem, a co je pro klientelu velmi podstatné, nemusí jít o zcela nové kousky, nýbrž i ty ojeté. Musí však jít o modelové roky 2023 či 2024, které mají pod kapotou motor V8. Jinak se budete muset obrátit na odlišného úpravce, z jehož kol vám ale nejspíš nebude šoufl.








Čeho přesně si na tomto upraveném Range Roveru všimnete nejvíce? Karbonový bodykit to jistě nebude, stejně jako interiér. Místo toho zraky všech spočívají na 24palcových ráfcích. Foto: Overfinch
Zdroj: Overfinch
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 6 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 7 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 9 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 10 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.12. 20:12 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.12. 14:54 - pavproch
- Politický koutek 04.12. 12:30 - Stepan
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry