Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce zlepšil akceleraci Golfu R o sedm desetin sekundy. Mimo to se podíval i na brzdy, za dané úpravy si však nechá patřičně zaplatit.
Sedmé generaci Volkswagenu Golf R jsme se nedávno podívali pěkně na zoubek. Při té příležitosti jsme mohli konstatovat, že se jedná o skutečně rychlého společníka a ani zábava za mu není úplně cizí. Je přitom otázkou, zda lze zlepšení v tomto očekávat od kreace upravené tuningovou firmou MTM, s vyšším výkonem a s ním spojeným zlepšením dynamiky ale můžete počítat stoprocentně.
K vyšší síle motoru i točivému momentu momentu si úpravce pomohl hlavně instalací elektronického modulu M-Cantronic. Na výměnu standardní jednotky stačilo pouhých 90 minut v servise, přičemž nově na všechna čtyři kola míří 360 koní a 450 Nm. Zrychlení z klidu na stovku tak upravený Golf R zvládne za pouhých 4,2 s (o 7 desetin rychleji než v sérii a pouze o 3 desetin pomaleji než tovární Golf R 400), nejvyšší rychlost ovšem zůstala na obligátních 250 km/h.
Tato úprava vás přitom vyjde na 2 055 Eur (cca 56 520 Kč), dalších 5 115 Eur (140 700 Kč) pak je možné obětovat na oltář brzd. Jde však pouze o přední 380milimetrové kotouče svírané osmipístkovými třmeny, zadní náprava si již musí vystačit se standardně dodávanými kousky. K ceně je navíc třeba připočítat montáž ve výši 367 Eur (10 100 Kč) - i když volba servisu je v tomto případě na vás.
Tím ovšem úpravy nekončí. K dispozici jsou rovněž 19palcová litá kola Nardo obutá v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 235/35, a dopřát si můžete i sportovní výfuk zakončený čtyřmi koncovkami výfuku. Jejich cenu však již úpravce nespecifikuje, stejně jako v případě polepu karoserie, který je jedinou vizuální změnou oproti standardu.
Tyto detaily vás ovšem až tak zajímat nemusí, neboť známe cenu kompletně celého paketu (úpravy + samotný vůz). Ta přitom ze standardních 38 325 Eur (1 054 000 Kč) vyšplhala na 54 875 Eur (1 509 100 Kč), díky čemuž lze jednoduchou matematikou vypočítat, že za samotný tuning necháte u MTM bezmála půl milionu korun.












Vizuálně se VW Golf R v dílnách MTM příliš nezměnil. Pod kapotou však přibylo 60 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 49 minutamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 49 minutamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před hodinouEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB