MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy

Německý úpravce zlepšil akceleraci Golfu R o sedm desetin sekundy. Mimo to se podíval i na brzdy, za dané úpravy si však nechá patřičně zaplatit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy

28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce zlepšil akceleraci Golfu R o sedm desetin sekundy. Mimo to se podíval i na brzdy, za dané úpravy si však nechá patřičně zaplatit.

Sedmé generaci Volkswagenu Golf R jsme se nedávno podívali pěkně na zoubek. Při té příležitosti jsme mohli konstatovat, že se jedná o skutečně rychlého společníka a ani zábava za mu není úplně cizí. Je přitom otázkou, zda lze zlepšení v tomto očekávat od kreace upravené tuningovou firmou MTM, s vyšším výkonem a s ním spojeným zlepšením dynamiky ale můžete počítat stoprocentně.

K vyšší síle motoru i točivému momentu momentu si úpravce pomohl hlavně instalací elektronického modulu M-Cantronic. Na výměnu standardní jednotky stačilo pouhých 90 minut v servise, přičemž nově na všechna čtyři kola míří 360 koní a 450 Nm. Zrychlení z klidu na stovku tak upravený Golf R zvládne za pouhých 4,2 s (o 7 desetin rychleji než v sérii a pouze o 3 desetin pomaleji než tovární Golf R 400), nejvyšší rychlost ovšem zůstala na obligátních 250 km/h.

Tato úprava vás přitom vyjde na 2 055 Eur (cca 56 520 Kč), dalších 5 115 Eur (140 700 Kč) pak je možné obětovat na oltář brzd. Jde však pouze o přední 380milimetrové kotouče svírané osmipístkovými třmeny, zadní náprava si již musí vystačit se standardně dodávanými kousky. K ceně je navíc třeba připočítat montáž ve výši 367 Eur (10 100 Kč) - i když volba servisu je v tomto případě na vás.

Tím ovšem úpravy nekončí. K dispozici jsou rovněž 19palcová litá kola Nardo obutá v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 235/35, a dopřát si můžete i sportovní výfuk zakončený čtyřmi koncovkami výfuku. Jejich cenu však již úpravce nespecifikuje, stejně jako v případě polepu karoserie, který je jedinou vizuální změnou oproti standardu.

Tyto detaily vás ovšem až tak zajímat nemusí, neboť známe cenu kompletně celého paketu (úpravy + samotný vůz). Ta přitom ze standardních 38 325 Eur (1 054 000 Kč) vyšplhala na 54 875 Eur (1 509 100 Kč), díky čemuž lze jednoduchou matematikou vypočítat, že za samotný tuning necháte u MTM bezmála půl milionu korun.


MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 1 - VW Golf R MTM 2014 01MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 2 - VW Golf R MTM 2014 02MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 3 - VW Golf R MTM 2014 03MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 4 - VW Golf R MTM 2014 04MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 5 - VW Golf R MTM 2014 05MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 6 - VW Golf R MTM 2014 06MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 7 - VW Golf R MTM 2014 07MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 8 - VW Golf R MTM 2014 08MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 9 - VW Golf R MTM 2014 09MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 10 - VW Golf R MTM 2014 10MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 11 - VW Golf R MTM 2014 11MTM Volkswagen Golf R: s výkonem 360 koní zvládne stovku za 4,2 sekundy - 12 - VW Golf R MTM 2014 12
Vizuálně se VW Golf R v dílnách MTM příliš nezměnil. Pod kapotou však přibylo 60 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše