Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Audi S6 2012 nabízí až 555 koní a zrychlení na dvoustovku pod 14 sekund
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Upravený sedan kromě pozměněného motorového prostoru nabízí snížený podvozek, jiná litá kola, brzdy Brembo a nejvyšší rychlost 290 km/h.
V létě loňského roku německá tuningová společnost Motoren Technik Mayer (neboli také MTM) ohlásila, že si po A6 s motorem 3,0 TDI biturbo na paškál bere nejnovější Audi S6. Půl roku uplynulo jako voda a upravený sedan je tu. Při pohledu na něj však máme tak trochu pocit, že firma jen osadila vůz odlišnou sadou litých kol a zbytek času věnovala úpravám předfaceliftovaného Audi R10 V10. Stačí však jediný pohled do motorového prostoru či na středovou konzoli a první dojmy berou za své.
Firma MTM se totiž věnovala především úpravám dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, podle všeho ale pouze „přes počítač”. Detaily se sice MTM nechlubí, pravděpodobně ale proto, že žádné nejsou - nabízí zvýšení výkonu na 555 koní instalací modulů M-Cantronic a V-Cantronic, díky nimž je možné přepínat mezi standardním a zvýšeným výkonem. Lze tak počítat pouze s přemapovanou řídicí jednotkou, která dovoluje používat i standardní sílu 420 koní - přepínat mezi ní a vyšší hodnotou můžete pouhým stiskem tlačítka v kabině.
Výsledkem má být vhodný výkon za jakékoliv situace kombinovaný s adekvátní spotřebou, k níž vozu dopomáhá i deaktivace poloviny válců. Při chodu motoru v režimu vyššího maximálního výkonu MTM uvádí kombinovanou spotřebu 9,8 litru benzinu na sto kilometrů, ta ale bude při jakkoli aktivnější jízdě stejně nereálná jako továrních 9,6 litru při maximálním výkonu 420 koní. Čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku se každopádně zkrátil na 4,2 sekundy oproti MTM naměřených 4,9, z 0 na 200 km/h to vozu trvá 13,9 sekundy namísto 16,6 s. V případě nejvyšší rychlosti je možné počítat s hodnotou 290 km/h.
Tím ovšem úpravy nekončí. K mání je totiž ještě speciální naladění vzduchového podvozku, které vůz přibližuje k zemi o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu. Sáhnout můžete také po sportovním výfuku, který vylepšuje zvukový doprovod, o bezpečné zastavení posíleného vozu se pak starají masivnější brzdy Brembo.
Na ceny drobnější komponentů se budete muset přeptat u MTM, samotná úprava motoru resp. dodatečné modly vás vyjdou na 3 700 Eur včetně instalace, tedy ani ne 100 tisíc Kč. Jestli za to stojí, to už posuďte sami.
Audi S6 po revizích firmy MTM jede až 290 km/h, k čemuž mu dopomáhá 555 koní. Po stránce exteriérové se však úpravy týkají pouze jiné sady litých kol a koncovek výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 09:05 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch