Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu
6.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Za cenu jednoho Golfu vám německé MTM postaví dieselové Audi A6 schopné konkurovat BMW 550d xDrive. Výkonu má na koně stejně.
Audi A6 3,0 TDI BiT mělo být odpovědí na BMW 535d, jenže mnichovská značka mezičasem stihla Ingolstadtu ukázat záda s 550d xDrive. Než s tím čtyři kruhy nějak vypořádají, zastoupí je MTM (Motoren Technik Mayer) se svou vlastní verzí dieselu mírně překonávající i špičkový sériový diesel BMW.
Německá tuningová firma se detaily nechlubí, jejím zásahem do řídicího systému motoru se však podařilo posílit vidlicový šestiválec z 313 na 381 koní, tedy na úplně stejný výkon, který disponuje rovněž 550d. Modifikací vystoupal také točivý moment - z 650 na 780 newtonmetrů, který „zpracovává“ osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Není pochyb o tom, že tato změna s sebou přinesla citelné zlepšení dynamiky, MTM ale čísla z měření ještě nezveřejnilo. Zatím uvádí pouze cenu, za kterou si můžete TDI BiT nechat přeladit. Firma Rolanda Meyera bude po vás za motorovou operaci požadovat 1 800 Eur. O stovku méně pak zaplatíte v případě, když se spokojíte s výkonem 365 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 760 newtonmetrů.
K upravené pohonné jednotce si můžete za 1 740 Eur přiobjednat přeprogramování vzduchového pérování, které při dosažení rychlosti 70 km/h sníží světlou výšku přední nápravy o 25 mm a zadní o 20 mm. K tomuto účelu MTM montuje do aut vlastní modul nazvaný F-Cantronic a instalace zabere přibližně dvě a půl hodiny.
Jak je u MTM dobrým zvykem, nezapomnělo se ani na brzdy. Za 4 900 Eur dostanete kotouče o průměru 380 milimetrů, pancéřované hadice a osmipístkové třmeny na přední nápravě k tomu. Za 6 400 Eur pak získáte kotouče o průměru až 405 mm, musíte ale počítat s tím, že k nim potřebujete minimálně dvacítky kola. I ty vám MTM nasadí, ale až za dalších 5 230 Eur a to znamená, že na vůz z obrázku budete kromě vozu samotného potřebovat v přepočtu asi 380 tisíc korun.
MTM naladí nejsilnější dieselovou V6 TDI za 1 800 Eur na úroveň řadové šestky 550d
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva