Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi

Kromě karosářské konverze dostal britský stroj snížený podvozek, větší brzdy a zakázková sedadla. Vrcholná verze ovšem stojí přes 9 milionů Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi

26.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kromě karosářské konverze dostal britský stroj snížený podvozek, větší brzdy a zakázková sedadla. Vrcholná verze ovšem stojí přes 9 milionů Kč.

Třídveřová SUV a SUV s tvary kupé jsou v jistých kruzích velmi žádaným zbožím, oficiální nabídka všech světových automobilek by se ovšem dala spočítat na prstech jedné ruky. A to je voda na mlýn tuningové firmy a karosárny Merdad, pro kterou odstranění jednoho páru dveří není žádným problémem. Takto ostatně přišlo o zadní pár Porsche Cayenne, které Britové přetvořili v model 902 Coupe. A díky poznatkům z jeho vývoje se britská společnost nyní nezastavila ani před takovým kalibrem, jako je nový Range Rover. Nezůstalo přitom jen u konverze karoserie.

Odebrání jednoho páru dveří je ale samozřejmě tou nejpatrnější změnou, přičemž stejně jako u předchozího Porsche došlo k prodloužení těch předních a posunutí středového sloupku. Přesná čísla však Merdad nezmiňuje. Víme tak jen, že nafouknutý bodykit přidává ke standardní šířce 92 mm, zatímco upravený podvozek s novým elektrickým managementem přibližuje Range Rover zvaný Highland GTC o 40 mm blíže k zemi.

Po stránce stylistické můžete spatři nové nárazníky, boční prahy, kapotu a střešní spoiler doplnit litými koly, přičemž na výběr je 22- nebo 23palcové provedení. K dispozici pak budou i větší brzdy, které souvisí s nárůstem výkonu. Ten se má pohybovat v rozmezí 517 a 710 koní, přičemž vrcholná verze kromě výše zmiňovaných úprav dostane také čtyři individuální zakázková sedadla. Stát ovšem má 485 000 USD (9 200 000 Kč).

Volit ovšem bude možné i z levnějších verzí, kdy základní třílitrový turbodiesel by po zmíněné konverzi měl vycházet na 209 000 USD (téměř 4 000 000 Kč). Za 4,4litrový osmiválec SDV8 již dáte 228 000 USD (4 300 000 Kč), přechod od nafty k benzinovému pětilitru pak vyjde na 239 000 USD (4 550 000 Kč). Sluší se dodat, že do všech cen je započítán i dárcovský vůz.

Pokud ale nebudete chtít příliš narušovat praktičnost dvojího páru bočních dveří, můžete sáhnout jen po úpravách podvozku, brzd, motorového prostoru a sportovním bodykitu. Fakturovanou sumu s vámi pak již Merdad probere individuálně.


Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi - 1 - Range Rover Merdad Highland GTC 01Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi - 2 - Range Rover Merdad Highland GTC 02Merdad Highland GTC: Range Rover 2013 jako SUV-kupé, s až 710 koňmi - 3 - Range Rover Merdad Highland GTC 03
Nový Range Rover můžete u firmy Merdad připravit o jeden pár bočních dveří nebo jen obohatit o sportovní bodykit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.