Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes C63 AMG Coupe Black Series Väth V63: 756 koní a stovka za 3,6 s
1.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společnost Väth neodolala ani v případě nejsilnějšího sériového Mercedesu C Coupe - 63 AMG Black Series dostala kompresor a výsledkem je 756 koní.
Německá tuningová firma Väth parafrázovala slogan jistého výrobce energetických nápojů a tvrdí, že dá vašemu vozu křídla. Zní to sice hezky, ale vzato doslovně by to asi moc dobrý nápad nebyl. C 63 AMG Coupe Black Series má totiž v jejich podání slušný potenciál ke vzlétnutí s razancí stíhačky. Se svým nizoučkým podvozkem a nízkoprofilovými pneumatikami by to ale bylo poněkud horší s přistáváním.
Úpravce od našich západních sousedů se náležitě předvedl již při přestavbě „obyčejného“ C 63 Coupe. Jeho zaměstnanci nainstalovali do motorového prostoru vozu nazvaného Väth V63 Supercharged mechanicky poháněný kompresor, čímž zvýšili výkon vidlicového osmiválce o objemu 6,2 litru z původních 457 na 680 koní a přizvedli točivý moment ze 600 na 850 newtonmetrů.
Normální člověk by patrně řekl „dost“, ve firmě Väth se nicméně domnívali, že by se ještě nějaké rezervy dali najít. A skutečně je objevili u nejvýkonnějšího provedení C Coupe Black Series. Tohle auto má v základu vysokootáčkový osmiválec s identickým objemem 6,2 l, výkon byl ale zvýšen na 517 koní. Další varianta V63 Supercharged ovšem posouvá hranici příčetnosti ještě o kus dál. C 63 AMG má po montáži kompresoru 756 koní.
To už stačí na akceleraci z místa na stovku za parádních 3,6 sekundy a maximální rychlost až 350 km/h, a tak není divu, že tachometr je cejchován do 400 km/h. Také zde se z důvodu uchování funkčnosti i při extrémním zacházení objevuje spousta nových chladičů, ale nemůže chybět ani přepracovaný software řídicí jednotky a zakázkový výfukový systém. Jen samotná úprava motoru vychází na 38 500 euro.
O další nemalé náklady se jistě postará stavitelný podvozek snižující světlou výšku o 20 až 65 mm a doplněný adaptivními tlumiči. Dvacítky kola s pneumatikami o rozměru 255/30 R20 vpředu a 295/25 R20 vzadu zde nejsou jen kvůli přenosu síly na silnici, ale mají i další důležité opodstatnění - musely se pod ně vejít brzdy s průměrem 405 mm na přední nápravě. K doplňkovému sortimentu patří černá mřížka bez hvězdy, sportovní volant s karbonem a mnoho dalších detailů, vyjmenovávat to ale všechno nebudeme, to podstatné již bylo popsáno.




6,2 V8 osazená kompresorem posílila z 517 na 756 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva