Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí

Mercedes vyměnil přeplňování pomocí kompresoru za čistě atmosférické motory anebo dvojici turbodmychadel. Väth tak trochu vše vrací zpátky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí

16.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes vyměnil přeplňování pomocí kompresoru za čistě atmosférické motory anebo dvojici turbodmychadel. Väth tak trochu vše vrací zpátky.

V souboji německých značek o nejvýkonnější kupé střední třídy jednoznačně vítězí Mercedes. BMW a jejich omezená série M3 GTS může nabídnout maximálně 450 koní, tedy stejný počet jako Audi RS5, kdežto kupé C 63 AMG má jižv základu 457 koní, a pak tu máme ještě verzi Black Series posouvající hranice atmosférického motoru 6,2 V8 na 517 koní. I to je ale málo na některé americké stroje, především pak Cadillac CTS-V Coupé s 6,2litrovým kompresorovým osmiválcem o výkonu 564 koní a točivém momentu 750 Nm nebo nový Mustang Shelby GT500 s 659 koňmi a 819 Nm vydolovanými z motoru 5,8 V8 přeplňovaného rovněž kompresorem.

Jak je vidět hlavní výhoda GM a Fordu nespočívá pouze ve velkém objemu, ale hlavně v mechanicky poháněném kompresoru. Těžko říci, zdali se německá tuningová firma Väth nechala inspirovat myšlením amerických značek, nicméně při snaze posunout jinak skvělý vidlicový osmiválec Mercedesu o objemu 6,2 litru o kus dál, zvolila naprosto identický způsob dopravy vzduchu do válců. Výsledkem je nárůst výkonu na bláznivých 680 koní a točivý moment vyletěl z 600 na 840 newtonmetrů.

Aby firma dosáhla těchto hodnot a zbytek auta přežil ve zdraví, kromě použití kompresoru a nově naprogramované řídicí jednotky bylo nutné především udržet provozní teploty ve všech exponovaných místech ve standardních mezích. Z tohoto důvodu dostal jejich V63 Supercharged přídavné chladiče motorového i převodovkového oleje, klasický mezichladič stlačeného vzduchu a navíc se zde objevuje chladič snižující teplotu paliva. O odvod výfukových plynů se stará nerezové potrubí s novými metalickými katalyzátory.

K udržení vozu na silnici by měl přispět nejen zkušený řidič, ale též plně stavitelné tlumiče s možností snížit světlou výšku v rozsahu od 20 do 65 mm. Zákazník navíc může nechat rozšířit rozchod obou náprav pomocí podložek ve dvou stupních: buď o 20 mm vpředu a 40 mm vzadu anebo tyto hodnoty zvětšit na 30 a 60 milimetrů. K novému brzdovému systému s kotouči o průměru 380 mm vpředu vydala firma Väth upozornění, že je vhodný pro kola s minimálním průměrem 19 palců. To by ale nemusel být problém. Tuningová firma za příplatek dodá dvacítky vhodné pro pneumatiky o rozměru 255/20 R20 vpředu a 295/25 R20 vzadu.

Exteriér auta nenarušují žádné divoké úpravy. Na přání dostanete masku chladiče bez hvězdy, karbonový spoiler pod předním nárazníkem a ze stejného materiálu vyrobený zadní difuzor, odtrhovou hranu na víku zavazadelníku a kapotu z uhlíkových kompozitů. Ještě decentněji se ladila kabina. Nový je pouze kůží čalouněný sportovní volant s dřevěnými nebo karbonovými doplňky (podle panelů v kabině), hliníkové pedály a tachometr cejchovaný do 360 km/h, což se zrovna hodí, protože Väth V63 Supercharged zvládne 335 km/h. Akcelerace na stovku trvá podle sdělení firmy rovné 4 sekundy, což se s ohledem na výkony může zdát hodně, ale na druhou stranu jsou možnosti dosáhnout lepší čas limitovány zadními pneumatikami. Zrychlení ze 100 na 200 km/h by se mělo dostat o pár úrovní výše, přesný čas ale zatím neznáme.

Pokud jste právě teď dospěli k rozhodnutí, že tento relativně nenápadný supersport nutně potřebujete, připravte si 64 308 euro, v přepočtu asi 1,65 milionu. Málo? No jistě, jde totiž čistě o cenu úprav a než se k nim propracujete, ještě potřebujete nějaké volné C 63 Coupé...


Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 1 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 03Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 2 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 01Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 3 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 02Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 4 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 04Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 5 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 05Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 6 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 06Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 7 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 07Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 8 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 08Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 9 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 09Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 10 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 10Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 11 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 11Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 12 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 12Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 13 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 13Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 14 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 14Mercedes C 63 AMG Coupe Väth V63 Supercharged: když Black Series nestačí - 15 - Vath Mercedes C 63 AMG Coupe 15
Výkon motoru 6,2 V8 se po instalaci kompresoru zvýšil na 680 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.