Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý úpravce se podíval především na mechaniku, v rámci kosmetiky nabízí pouze odlišné 19- nebo 20palcové ráfky nebo koncovky výfuku.
Hatchbacku z Affalterbachu se již podívala na zoubek celá řada tuningových firem, přičemž třeba takový Posaidon nebo mcchip-dkr nadělily Mercedesu A 45 AMG neskutečných 445, respektive 450 koní. Díky tomu nejvyšší rychlost v prvním případě narostla na 297 km/h, ve druhém by pak klidně mohlo dojít i k překročení magické třístovky. Nováček do party, firma VÄTH, tak daleko sice nezachází, přesto však má i ona co nabídnout.
Přeprogramováním řídicí jednotky totiž úpravce z dvoulitrového čtyřválce dostal 425 koní namísto standardních 360. Díky tomu se zvedla i nejvyšší rychlost, a to na 280 km/h. Je však třeba dodat, že toto není konečné stádium ladění. Dopřát si totiž můžete ještě unikátní výfukové potrubí s názvem 45 Evo, které staví na dvousetkomorovém katalyzátoru a přihazuje nějaké ty koníky navrch.
Konkrétní počet již VÄTH neudává, stejně jako není známo následné posunutí nejvyšší rychlosti či sprint z klidu na stovku. Tuner ovšem zmiňuje škrticí klapku výfuku, která by měla umožnit oválným koncovkám o rozměru 140 x 90 milimetrů mnohem jadrnější projev. Ten je přitom k mání po stisku tlačítka, zástavbou tak může Mercedes-Benz A 45 AMG projíždět vcelku neslyšně.
Tím ovšem mechanické úpravy nekončí, v zásobě má totiž úpravce ještě zkrácené pružiny, které mohou přiblížit podvozek k zemi o 20 až 65 mm. K dispozici jsou pak i tvrdší tlumiče redukující náklony karoserie, ke ztrátě komfortu ovšem nemá dojít. To ale zřejmě již nebude případ 20palcových kol, které obouvají černé slupičky o rozměru 225/30 vpředu a 265/25 vzadu.
Zmíněné koncovky výfuku a litá kola jsou přitom jedinými kosmetickými úpravami, mimo ně lze totiž zmínit pouze lehkou modifikaci čelní masky, kde logo výrobce nahradil znak úpravce. Ceny přesto nejsou lidové, na jejich konkrétní výši se ovšem musíte zeptat přímo u VÄTHu. Pokud přitom chcete finální účet trochu ponížit, pak místo třídílných dvacítek zvolte jednodílné devatenáctky.






Tuningová firma VÄTH se Mercedesu A 45 AMG podívala především na mechaniku. Výkon tak narostl přeprogramováním řídicí jednotky na 425 koní, další pár hlav přidává modifikovaný výfuk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 10 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
dnesElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva