Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mazda MX-5 Turbo od BBR má až 306 koní z přeplňovaného dvoulitru
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský úpravce přepracoval svou loňskou verzi GT270. Nově tak máte k dobru vyšší i nižší výkon, přičemž ceny startují na 225 tisících korun.
O kultovním japonském roadsteru upraveném britskou tuningovou firmou BBR (Brodie Brittain Racing) jsme se zmiňovali již v loňském roce. V té době ovšem dvoulitrový motor doplněný zakázkovým turbodmychadlem Garrett GT25 posílal na zadní kola „pouze“ 270 koní. Nyní úpravce svou nabídku lehce přepracoval, díky čemuž zde máme dokonce dva modely ve dvou verzích. Ta nejsilnější přitom nabízí 306 koní.
Než se ovšem k vrcholu dostaneme, představíme fázi číslo jedna - základní přeplňování, které je dostupné jak pro dvoulitr, tak i pro 1,8litrovou pohonnou jednotku. Výkon přitom stoupne na 266 koní v prvním a 233 koní v druhém případě, za což je kromě zmiňovaného dmychadla zodpovědné také nové sání, přidaný mezichladič, zakázkové výfukové potrubí či speciální ocelové rozvody.
Fáze číslo dvě již přihazuje sportovní sání K&N, svíčky NGK Iridium, vylepšenou spojku Exedy nebo ještě lepší výfuk z nerez oceli. Výkon přitom u dvoulitru šplhá na 306 koní, zatímco u slabšího motoru dostáváte pod pravou nohu koní 264. Ceny přitom startují na částce 8 150 Eur (cca 225 000 Kč) za vylepšení číslo jedna u slabšího motoru.
Za tuto sumu samozřejmě můžete očekávat výrazné zlepšení jízdní dynamiky, kdy MX-5 s výkonem 266 koní zvládne akceleraci z klidu na stovku za 5,1 sekundy a rozjede se až na 240 km/h. U silnějšího provedení bohužel přesné hodnoty známy nejsou, očekávat se však dá přibližně 4,7sekundový sprint a nejvyšší tempo okolo 250 km/h.




Po stránce kosmetické se Mazda MX-5 po návštěvě firmy BBR prakticky nezměnila. V motorovém prostoru však nově najdete až 306 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 11 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins