Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mansory Carbonado, Stallone a Sangius: mušketýři pro Ženevu s až 1 250 koňmi
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejvýkonnějším nový Mansory je upravený Aventador, na autosalonu se ale objeví také vyladěné Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta.
Princip fungování německé tuningové společnosti Mansory je v současné době prakticky stejný jako v roce 1989, kdy byla založena Kouroshem Mansorym - podstatně modifikovat karoserie, interiéry a případně i motorové prostory těch nejluxusnějších vozů. Prioritou vždy bylo vyhovět individuálním, někdy i poněkud „ujetým” požadavkům svých zákazníků, mezi kterými dnes mají svá čestná místa arabští šejkové a bohatí Rusové. Nadčasové elegantní tvary berou za své a jejich místo přebírají komponenty, o které by často nezavadily ani pejsek s kočičkou při pečení svého dortu. Loni v létě však Mansory z této vyšlapané cestičky poněkud odbočilo představením vcelku umírněné kreace Carbonado Black Diamond vycházející z Lamborghini Aventador.
Obdobný vůz bude nyní hvězdou stánku na ženevském autosalonu, přičemž po vizuální stránce se bude nové Carbonado opět držet zpět. Oproti loni představené verzi totiž jen přihazuje o trochu jinak stylizovaný čelní nárazník, přepracované prahy a záď (a také o 40 mm širší karoserii vpředu a o 50 mm vzadu). Jinak ale jednobarevná stylizace zůstává, díky čemuž je opět možné do detailu studovat karbonovou strukturu celé karoserie, kterou Lamborghini jinak ukrývá pod několika vrstvami laku.
O umírněnosti se ale u nového modelu nedá mluvit v rámci motorového prostoru. Motor V12 dostal dvojici turbodmychadel, nové ojnice, písty, ložiska, hlavu válců i klikovou hřídel. Nechybí ani zakázkový výfuk. Ze sériových sedmi set vzrostl výkon na na 1 250 koní, které stejně jako v sérii míří na všechna čtyři kola.
S využitím této síly na tom Mansory není bůhvíjak dobře. Navzdory použití širších gum Pirelli P Zero (rozměr 225/30 ZR20 vpředu a 345/25 ZR21 vzadu) a nárůstu o 550 koní (více, než kolik nabízí tovární Porsche 911 997 Turbo S) se Carbonado na stovku dostane za 2,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 380 km/h. Oproti sérii tak zrychlilo o pouhé tři desetinky a 30 km/h.
Dá se však počítat s tím, že limitované skupince zákazníků to vadit nebude. Stejně jako dozajista nebudou brojit proti interiéru, který již k pouťovosti sklouzává. Ovšem nikoliv takovou měrou jako v případě upraveného Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta, které Mansory pod jmény Sanguis a Stallone hodlá v Ženevě rovněž představit.
V obou případech byla samozřejmě pozměněna většina panelů karoserie. U Bentley došlo k rozšíření o 50 mm vepředu a 60 mm vzadu, rozměry Ferrari zůstávají sériové. Kromě větších kol bylo v obou případech dodáno kvantum karbonu, přičemž dvoubarevné kombo u řady detailů působí docela křiklavě.
Při pohledu do kabiny je zřejmé, že pouť přijela doopravdy. Krvavě rudá slibuje výkony, které upravené klenoty nejsou s to doručit. A to minimálně u Bentley, které navzdory posílení šestilitrového dvanáctiválce na 672 koní a 780 Nm sprintuje z klidu na stovku za 4,5 s a rozjede se na 322 km/h. Je tedy pomalejší než sériový Speed. Pro Ferrari nejsou parametry týkající se jízdní dynamiky aktuálně k dispozici, víme jen, že výkon ze 740 vzrostl na 775 tuningových ořů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.





Mansory Carbonado staví na Lamborghini Aventador, přičemž německý tuner navýšil jeho výkon na 1 250 koní
Také upravené Bentley Continental GT zvané Sanguis je výkonnější než v sérii. Kupodivu ale také pomalejší
Verzi Stallone připravilo Mansory již pro Ferrari 599. V případě nástupce F12 Berlinetta zachází úpravce s pouťovostí ještě dále
Zdroj: Autoblog Netherlands, WorldCarFans, Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle