Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH4 550: BMW M4 dostalo 550 koní, upravené brzdy i podvozek
21.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Německý tuner Manhart Racing si vzal na mušku nové eMko a přišel s jeho první úpravou. Přidává 120 koní, kupu karbonu a další propriety k brutální jízdě.
Manhart proslul úpravou řady nabroušených bavoráků, přičemž nejraději si jako základ půjčuje modely divize M. V minulosti jsme díky němu mohli vidět oturbenou osmiválcovou M3 s výkonem 750 koní skrytou pod názvem MH3 V8 RS Biturbo Clubsport či podobně bestiální BMW M6 s „krycím“ kódem MH6 700, která uměla dvoustovku za 10,1 sekundy. Nyní přichází na řadu poslední BMW M4.
U modelu s názvem Manhart MH4 550 neměl německý úpravce zřejmě velké potíže s úpravou motoru, neboť ten je v tomto případě přeplňovaný už v sériovém provedení. Oturbený řadový šestiválec S55 s objemem tří litrů vyhnal ze standardních 431 koní na hodnotu 550 koní zřejmě úpravou řídicí jednotky a několika dalšími zásahy, o kterých zatím nevíme. Pokud by šli tvůrci kitu stejnou cestou jako u M135i, pak M4 dostala větší turbodmychadla.
Víme však naprosto bezpečně, že v exteriéru úpravce přidal karbonové nástavce nárazníků, prahů, dále zadní difuzor, spoiler a také vlastní kryty zpětných zrcátek. Aby vůz lépe vypadal, použil Manhart i vlastní kapotu a nové ledvinky masky chladiče v černé barvě. Minimálně o palec větší kola a emblémy s označením modelu celou úpravu karoserie završují. Pokud tedy opomeneme neopomenutelné, a sice téměř okapové koncovky výfuků.
Finální specifikace bude uvolněna později, troufáme si ale tvrdit, že zrychlení na stokilometrovou rychlost proběhne rozhodně za méně než čtyři sekundy (standardně 4,1 s u vozů s dvouspojkovou převodovkou) a maximálka přesáhne 300 km/h s velkou rezervou. Pro rychlou jízdu bude výhodou snížený přitvrzený podvozek osazený výkonnější brzdovou soustavou.


Manhart MH4 550 tentokrát pracuje se šestiválcovým turbomotorem, přeplňování tedy přidávat nemusel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch