Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH3 V8 RS Clubsport: BMW M3 s turby, ale bez downsizingu
24.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Příští BMW M3 F80 dostane přeplňovaný šestiválec, firma Manhart ale ukazuje, jaká mohla být alternativní budoucnost. Co říkáte na 750 koní?
Německá tuningová firma Manhart Racing nepatří zrovna k notoricky profláknutým úpravcům, takže o to raději uvítá publicitu provázející představení jakéhokoli svého stroje. Jejich MH3 V8 RS Clubsport ale se zaujetím publika asi moc práce nemá. Už jen tím motorem. Místo původního atmosférického agregátu se zde usídlil dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec z BMW X5/X6 M, který se s nepatrně vyšším výkonem objevuje také v nové M5.
U původních 555 koní ale nezůstalo. Lidé od Manhartu použily modifikovaná turbodmychadla, větší mezichladič, komplet titanové výfukové potrubí s dvojicí závodních katalyzátorů, zesílené ojnice i písty a olejový chladič z X6 M. Výsledkem je 750 koní a 910 newtonemtrů. O přenos této nálože se stará šestistupňová automatická převodovka M Sport, rovněž adoptovaná z X6 M a samosvorný diferenciál původně určený pro M5 E60.
Pro MH3 V8 RS Clubsport firma uvádí suchou hmotnost 1 590 kg, takže poměrem hmotnosti k výkonu 2,12 kg/koně anebo naopak 472 k/t je na tom tento vůz lépe, než třeba nový Aventador. Není proto divu, že se na stovku i s pohonem jen zadní nápravy dostane za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 350 km/h. O adekvátní zpomalení se stará brzdový systém Movit se šestipístkovými třmeny a 396milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístkové brzdiče a 380milimetrové kotouče vzadu. Tato sada je ukryta za 20“ kovanými koly „Black Edition“ s pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 325/25 vzadu.
Aerodynamiku karoserie pozměnila kompletní sada karbonových komponentů obsahující snížený přední spoiler, kapotu, prahové nástavce, víko zavazadlového prostoru, díly na rozšíření blatníků, zadní difuzor nebo křídlo. Další uhlíkové kompozity byste našli třeba na krytech zpětných zrcátek nebo v motorovém prostoru. Ani interiér nebyl ušetřen. Posádka má k dispozici karbonové skořepiny nebo ochranný rám značky Wiechers. Pozoruhodně vypadá rovněž upravená palubní deska s novou centrální konzolou s integrovanou telemetrií schopnou měřit třeba géčka, maximální rychlost anebo časy na okruhu.
Ptáte se na cenu? Tu Manhart zveřejní později, nic lidového ale čekat nelze. Na druhou stranu, určitě půjde o dostupnější vůz než jakýkoli jiný, který dosahuje podobné dynamiky.













Manhart kromě jiného poukazuje na možnosti úpravy nové M5, z 555 koní může být po jejich zásahu 750
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva