Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Lumma CLR i3 a i8: první tuning obou elektro-BMW, zatím jen virtuální
31.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Že i elektromobily a hybridy lze upravovat, ukazuje německá Lumma Design. Omezila se však jen na vnější doplňky a nová kola, pohonné ústrojí nikoli.
Německá tuningová firma Lumma Design si posvítila na oba elektrické „bavoráky” řady i, avšak své snahy zatím realizovala jen na počítači. Úpravce se zaměřuje zejména na vozy BMW - měli jsme tu okřídlené CLR 6 M nebo první tuning nové X5 F15. Tuner si očividně zamiloval označení „CLR” - dva nové výtvory se jmenují CLR i3 a CLR i8.
Informací, o které bychom se mohli podělit, není k dispozici mnoho. Koncept Lumma CLR i8 dostal nové nárazníky, zadní má podle webu výrobce difuzor, ale spíš počítejme s imitací difuzoru než se skutečně funkční součástkou. Nové jsou také prahy a všechno je vyrobeno z „lehkého materiálu” - pravděpodobně tedy z karbonu, laminát se dnes už nenosí. CLR i8 doplňují speciální nová kola a sada světlezelených nálepek.
Lumma CLR i3 dostala lízátko pod přední nárazník, nové prahy a kapotu. Zde už úpravce na rovinu říká, že použitým materiálem je karbon. Další novinkou jsou jen kola Lumma CLR 22, která údajně mají 22 palců v průměru. I když se to na elektromobil zdá zbytečně moc, vězte, že standardní i3 jezdí na devatenáctkách.
Tímto veškerý tuning „íčkových” BMW ze strany Lummy končí; vrtat se v hybridním, příp. elektrickém pohonném systému zajisté není tak jednoduché, jako v klasickém spalovacím motoru. Úpravce také říká, že ačkoliv jsou oba vozy zatím jen na počítači, jejich produkce by v případě dostatečného zájmu nebyla problémem.
Počítačové ilustrace ukazují, jaké tuningové díly by Lumma Design v případě zájmu zákazníků mohla nabídnout pro BMW i3 a i8.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie