Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Honda Civic Mugen 2013: rychlé plasty pro evropský Civic
13.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugen představil novou řadu doplňků pro devátou generaci Honda Civic. Přidanou hodnotu v podobě vyššího výkonu však neočekávejte.
Japonská společnost Mugen Motorsports se v Evropě zdaleka neangažuje tolik, jak by si její zdejší příznivci přáli, čas od času ale pro ině nějaký balíček sportovních úprav připraví. Mezi posledními se zaskvěla poslední atmosférická verze Civic Type-R a došlo také na hybridní hatchback CR-Z, který v podání japonských specialistů přes sportovní a závodní stroje dostal mechanicky poháněný kompresor.
Aktuální novinka postavená na základech deváté generace Hondy Civic je o hodně mírnějšího rázu. Společnost Mugen pro ni totiž připravila pouze paket komponentů pro modifikaci vzhledu. V tiskové zprávě firma příliš sdílná není, vůz je však prakticky věrnou kopií konceptu představeného loni na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu, takže o použitých dílech nemusíme spekulovat.
Civic dostal osmnáctipalcová kovaná kola Mugen GP, nástavec pod předním nárazníkem s výraznějším spoilerem doplněným o „lízátko“, prahové nástavce a výrazné křídlo na pátých dveří. Zvláštní je poněkud to, že ani sportovní oddělení nepovažovalo za důležité zviditelnit koncovku nebo koncovky výfuku, což zřejmě podle jejich soudu není v Evropě politicky korektní.
Vůz byl kromě exteriérových doplňků vybavena také přepracovaným odpružením, lepšími sedadly nesoucími označení MS-R a novými brzdami. Co z toho se objevilo u sériového vozu, Honda neprozradila, víme jen, že v doplňkové výbavě jsou třeba karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek, dvě další sady kol v jiném designu, nebo různé barvy olejového víčka.
O dostupnosti jednotlivých doplňků se tiskové materiály Hondy resp. Mugenu nezmiňují, v tomto případě ale jen o studii nebo ukázku možností nepůjde. Jisté ovšem je, že technických vylepšení se vůz nedočkal a zájemci o Civic nejen agresivněji vyhlížející, ale také svižněji jezdící si budou muset počkat na nový Type-R s motorem 2,0 Turbo.



Pod původní zadní nárazník se dostal nenápadný difuzor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 17:02 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... včera - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan