Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hofele Royster GT500: Range Rover 2013 SDV8 zoranžověl a dostal 410 koní
7.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhý tuning pro britský off-road dopadl dobře. Drobné změny karoserie a kabiny totiž doplňují větší čachry v motorovém prostoru a na podvozku.
Čtvrtá generace Range Roveru na nás opravdu zapůsobila. První tuningová kreace, za níž je zodpovědná společnost Lumma Design, však zaujala o poznání méně, neboť její extrémní vzhled nutí spíše k otočení na podpatku než složení zálohy. Německá společnost Hofele Design na to jde o poznání lépe. Jízdní schopnosti totiž nezničila ani po instalaci elektronického modulu, který do rychlosti 80 km/h umožňuje snížení či opětovné zvýšení podvozku o 40 mm. Po překročení tohoto tempa se pak Range Rover vrací ke standardnímu nastavení.
S tovární nabídkou je společná také velikost litých kol. V případě kreace nazvané Royster GT 500 však firma Hofele Design sáhla k jisté asymetrii. Vpředu se tak otáčí dvacetipalcová a vzadu dokonce dvaadvacetipalcová kola Reverso II. Mimo to se zvenčí měnily drobnosti jako nový přední nárazník, načerno nalakována byla čelní maska a stejný odstín zdobí také zadní difuzor, kterému společnost dělá čtveřice koncovek výfuku.
Daleko větší zásahy tuningová firma provedla pod kapotou. Výkon turbodieselu SDV8 totiž navýšila ze standardních 339 koní na 410. Změnil se také točivý moment, a to z 600 na 720 Nm. Jízdní vlastnosti sice Hofele Design nezveřejnilo, stovka by však mohla být na tachometru již za 6,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by klidně mohla končit hodnotou 250 km/h.
Interiér se pak oháknul do dvoubarevného koženého čalounění, konkrétní odstíny však firma zatím nezveřejnila. Stejně jako nemáme jistotu, zda ohlášených 3 900 Eur (97 500 Kč) stojí celý tuningový paket, nebo jen proměna kabiny. Při kompletním výčtu se ale dá předpokládat spíše to druhé. Jistotu budeme mít na jaře, kdy modifikovaný vůz půjde do prodeje.
Druhá tuningová kreace pro nový Range Rover již vypadá zdařileji, změny na exteriéru a v interiéru doplňuje také posílený turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie