Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Venom 1000 Twin Turbo a 700R: úpravy pro nový Viper jsou na světě
28.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Unaveni z Paříže? Co si tak dát jednu transatlantickou zajížďku a podívat se, co u Hennessey Performance zamýšlí provést s novým SRT Viper 2013.
Jeden ze známějších amerických úpravců a producentů automobilů, kalifornská společnost Hennessey Performance, nám ve svém výrobním programu dělá poněkud zmatky. Kromě tuningu spousty domácích, evropských i japonských značek nabízí také jedno z nejrychlejších sériových aut na světě Venom GT. Pod podobným jménem teď ale představuje také řadu paketů pro nový Viper.
Venom 1000 Twin Turbo je SRT Viper pro lidi s vybraným vkusem. Těžko si totiž představit normálního člověka, který by považoval 649 koní z 8,4litrového desetiválce za zoufale málo. V Hennessey ale mají s takovými dost zkušeností, takže se rozhodli, že extrém bude tou správnou cestou. Pohonná jednotka zmije dostala kované hliníkové písty, nové kované ojnice, nová ložiska, upgrade vstřikovacích jednotek i palivových čerpadel, tuning softwaru, ale především dvojici turbodmychadel s mezichladiči. Výsledkem je - sedíte? - 1 136 koní při 6 200 otáčkách za minutu a - připoutejte se - 1 480 newtonmetrů dostupných při 4 200 ot./min.
Pokud máte zájem, firma vám k vozu může dodat i speciální lepivé pneumatiky pro dragstery, abyste si vyzkoušeli, jaké to je katapultovat se na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,7 vteřiny a proletět čtvrt míle za 9,7 sekundy.
Americkou manifestaci sil pomůžou přežít pětibodové pásy Sabelt, bezpečnostní rám nebo halonový hasicí systém, optimisty by pro změnu mohlo zase zajímat, že dostanou stavitelné tlumiče věhlasné stáje Penske, chladič samosvorného diferenciálu, spoustu karbonových doplňků nebo odlehčená kola.
Pro milovníky ryzejší formy plnění válců má Hennessey v záloze také vyladěnou atmosférickou verzi stejné pohonné jednotky pod označením Venom 700R. Modifikacemi na nasávání, výfuku a jinou kalibrací výfuku se z 8,4 V10 podařilo dostat 735 koní při 6 400 ot./min. a 942 newtonmetrů při 4 400 ot./min. Oproti turbodmychadlové bestii to na první pohled může vypadat trochu nezáživně, nicméně 700R se na 60 mil v hodině dostane za 3,1 sekundy, 400 metrů s pevným startem dá za 10,7 s a pokračuje až k 348 km/h. Úpravy na podvozku, karoserii nebo v kabině přitom můžou být víceméně stejné.
Kolik si bude Hennessey Performance za svá „jedovatá“ dvojčátka účtovat, firma veřejně neprezentuje, po telefonu ale budou zástupci firmy jistě sdílnější.


Dvojice turbodmychadel umí z válců osvobodit až 1 136 koní a 1 480 newonmetrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19