Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey McLaren MP4-12C HPE700: Brit dostal 700 koní, stovku dá za 2,8 s
14.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Známý texaský úpravce Hennessey se podíval na zoubek McLarenu MP4-12C. Oproti dřívějším informacím však má „jen” 700 koní.
John Hennessey, majitel a šéf firmy, která nese jeho jméno, se již před více než rokem a půl těšil na práci na McLarenu MP4-12C. Tehdy se ještě mělo za to, že britský konkurent Ferrari 458, kterému se u Hennessey podívali na zoubek již dříve, bude mít karbonový bodykit a 800 koní. Finální (nebo jiný, Hennessey může klidně nabídnout více úprav naráz) vůz však bodykit nedostal, vzhledové modifikace se pak omezily jen na nějaká ta loga.
V motorovém prostoru se však odehrály mnohem větší změny. 704 koní paketu HPE700 je oproti 625 sériovým už slušný rozdíl, podobně poskočil točivý moment, který se o výkon částečně stará - ze sériových 600 Nm je 728 Nm. To jsou na stále relativně malý objem motoru MP4-12C (3,8 litru, kdybyste zapomněli) poměrně úctyhodná čísla.
Úpravce takovýchto výkonů docílil instalací rychloprůchozích vzduchových filtrů, větších mezichladičů stlačeného vzduchu, nerezového výukového systému a samozřejmě úpravou řídící jednotky motoru, která zvýšila tlak turbodmychadel z 1,45 baru na 1,59 baru. Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 2,8 s. Čtvrtmíli tato britsko-americká raketa zvládne za vynikajících 10,3 s a cílovou pásku protne v rychlosti 220 km/h. Na 200 km/h tedy bude naprosto bezpečně pod hranicí deseti, spíše rovnou i devíti sekund.
Informace o cenách nemáme k dispozici, ale kit HPE700 na již zmíněné Ferrari 458 přijde na něco přes 1,1 milionu korun. Obsahoval toho ale víc, např. 20" kola Hennessey a podvozek KW, takže pro MP4-12C bude cena pravděpodobně o něco nižší. Nebylo by také od věci vyzkoušet, které z těchto dvou aut by vyhrálo ve sprintu třeba na míli - právě z důvodu, že oba stroje mají stejnou hodnotu zrychlení z nuly na sto.





























Na první pohled „běžný” McLaren MP4-12C, avšak jeho kola pohání o 79 koní více, jeho dynamika je pak o poznání zajímavější než v sérii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 8 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 9 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 11 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva