Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat

Pětilitrový V8 Coyote posílil o téměř tři stovky koní zejména díky kompresoru v kitu HPE700. Čas na čtvrtmíli 11,2 s je nebezpečně blízko i Vette C7 Z06.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat

2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pětilitrový V8 Coyote posílil o téměř tři stovky koní zejména díky kompresoru v kitu HPE700. Čas na čtvrtmíli 11,2 s je nebezpečně blízko i Vette C7 Z06.

Nový Ford Mustang je vděčným objektem zájmu tunerů - jen nedávno se začal prodávat a už tu máme třetí kousek upravený známou společností. Po Saleenu a Roushi se do nového pony caru pustil i texaský úpravce Hennessey. A rovnou sáhl po přeplňování.

Výsledek úprav motoru napovídá už označení HPE700 za předními koly. Díky kompresoru, většímu průměru škrticí klapky, novému výfuku, výkonnějším vstřikovačům a palivové pumpě a samozřejmě také úpravě elektroniky pětilitr Coyote nyní produkuje 717 koní a 856 Nm. To je přesně o 282 koní a 311 Nm více než v sériovém stavu, takže tento výčet úprav motoru nejspíš nebude kompletní.

Jízdní výkony posíleného Mustangu odpovídají - na stovce je údajně za 3,6 vteřiny a čtvrtmíli zvládne za 11,2 vteřiny s rychlostí v cíli 210,8 km/h. Jak tisková zpráva víckrát zdůrazňuje, Dodge Challenger SRT Hellcat a Chevrolet Corvette C7 Z06 by se měly mít na pozoru - čísla všech tří aut na čtvrtmíli jsou si velmi, velmi blízko. Skutečný závod na skutečné trati bude napínavý a vsadíme se, že to bude jedna z prvních věcí, kterou americké motoristické magazíny s těmito třemi stroji provedou. A možná přiberou i Viper a čtyřdveřový Charger SRT Hellcat.

Při pohledu na upravený Mustang zvenčí člověka upoutá obří karbonové lízátko pod předním nárazníkem, doplněné karbonovými nástavci prahů, difuzorem vzadu a spoilerem na víku zavazadelníku, obé rovněž z karbonu. Chlazení motoru pomáhají dva odvody horkého vzduchu v kapotě a nová jsou nejspíš také kola. Dají se očekávat i úpravy podvozku, tisková zpráva je však nepopisuje. Je to zatím nejspíš jen počítačová ilustrace, třebaže oficiální, ale ve skutečnosti se jen stěží dočkáme výrazně odlišného designu.

Hennessey plánuje vyrobit jen pět stovek takto upravených Mustangů v modelovém roce 2015; že bude v roce 2016 další pětistovka následovat, bychom se však nesázeli. Cena bude začínat na 59 500 dolarech (1,27 milionu korun) za kompletní vůz, tedy včetně sériového Mustangu. Podle dostupných informací Hennessey také vyvíjí úpravy pro nový 2,3litrový čtyřválec EcoBoost.

"Tahle věc je naprosto šílená," říká Don Goldman, partner ve firmě Hennessey. "Je skvělé, že můžeme nabídnout auto, které výkonem předčí konkurenty a je levnější," dodává. Pravda, jak Corvette Z06, tak Hellcaty jsou dražší, ale Hellcaty jen o kousek a chlubí se nejsilnějším osmiválcem v historii Chrysleru. Corvette je zase komplexnějším sporťákem, kdekoliv jinde než na rovné trati se jí Mustang HPE700 pravděpodobně udrží jen velmi stěží, jak napovídá i video z Nordschleife.


Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat - 1 - 2015 hennessey mustang hpe700 01Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat - 2 - 2015 hennessey mustang hpe700 02Hennessey Ford Mustang HPE700: s kompresorem má 717 koní, více než Hellcat - 3 - 2015 hennessey mustang hpe700 03
Texaský tuner Hennessey se postaral o téměř třísetkoňové zvýšení výkonu nového Mustangu. Vzhled tomu odpovídá

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.