Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím

Tvůrce supersportu Venom GT americké legendě přidal kompresor nebo zakázkové sání a hřídel. K mání je ale také podvozek Penske nebo brzdy Brembo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím

16.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tvůrce supersportu Venom GT americké legendě přidal kompresor nebo zakázkové sání a hřídel. K mání je ale také podvozek Penske nebo brzdy Brembo.

Některé tuningové společnosti jsou známé po všech kontinentech. Za všechny můžeme jmenovat třeba Brabus, Hamann nebo Novitec. Takové jméno Johna Hennesseyho ovšem až donedávna budilo respekt pouze za oceánem. Od příchodu přepracovaného Lotusu Elise, známého spíše pod názvem Venom GT, má ale texaský úpravce fanoušky po celém světě, Stevena Tylera ze skupiny Aerosmith nevyjímaje. Asi proto nepřekvapí, že právě Hennessey Performance Engineering bylo první firmou, která již v ohlásila úpravy pro nový Chevrolet Corvette C7 Stingray.

Zatímco ovšem v únoru Hennessey sliboval pro „Rejnoka“ stádo až tisíce koní, nyní jsou k mání prozatím jen dvě úpravy počítající s trochu menším stádem. A to modely HPE600 a HPE700, jejichž výkon již vychází přímo z názvu. Změnu jízdní dynamiku úpravce bohužel neudává, nárůst síly osmiválcového motoru ovšem popsal dopodrobna. Víme tak, že zodpovědný je za něj především kompresor Eaton TVS R2300.

Vyjma toho oba modely dostaly ještě překalibrovanou řídicí jednotku, pro výkonnější verzi HPE700 je pak připravena zakázková hřídel, hlava válců nebo sportovní sání. Počítat přitom v obou případech můžete s tříletou zárukou, kterou doprovázejí prémiové koberečky nebo karbonové lišty vnitřních dveřních prahů. Za další příplatek pak můžete sáhnout třeba po brzdách Brembo nebo podvozku Penske.

Dále pak má Hennessey v nabídce desetipaprsková litá kola H10 s pneumatikami Michelin Pilot Sport, zatímco pro časté okruhové využití jsou připraveny pětibodové závodní pásy. Ve vývoji jsou pak další úpravy motoru, které v případě verze HPE500 počítají i nadále s atmosférickým plněním, zatímco v únoru ohlášené modely HPE800 a HPE1000 dorazí s dvojicí turbodmychadel.

Ceny bohužel neznáme, stejně jako nebylo zveřejněno datum, kdy bude zbývající trojice úprav k mání. Dá se ale počítat s tím, že minimálně o vrcholném modelu posílajícím na zadní kola 1 000 koní ještě uslyšíme.


Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím - 1 - Chevrolet Corvette Hennessey 01Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím - 2 - Chevrolet Corvette Hennessey 02
Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím - 3 - Chevrolet Corvette Hennessey 03Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím - 4 - Chevrolet Corvette Hennessey 04
John Hennessey má aktuálně k mání jen dvojici z pěti plánovaných úprav. Chevroletu Corvette C7 tak může zvýšit výkon na 600 nebo 700 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše