Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Corvette C7 Stingray: bílá růže z Texasu nabízí až 700 koní, zatím
16.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tvůrce supersportu Venom GT americké legendě přidal kompresor nebo zakázkové sání a hřídel. K mání je ale také podvozek Penske nebo brzdy Brembo.
Některé tuningové společnosti jsou známé po všech kontinentech. Za všechny můžeme jmenovat třeba Brabus, Hamann nebo Novitec. Takové jméno Johna Hennesseyho ovšem až donedávna budilo respekt pouze za oceánem. Od příchodu přepracovaného Lotusu Elise, známého spíše pod názvem Venom GT, má ale texaský úpravce fanoušky po celém světě, Stevena Tylera ze skupiny Aerosmith nevyjímaje. Asi proto nepřekvapí, že právě Hennessey Performance Engineering bylo první firmou, která již v ohlásila úpravy pro nový Chevrolet Corvette C7 Stingray.
Zatímco ovšem v únoru Hennessey sliboval pro „Rejnoka“ stádo až tisíce koní, nyní jsou k mání prozatím jen dvě úpravy počítající s trochu menším stádem. A to modely HPE600 a HPE700, jejichž výkon již vychází přímo z názvu. Změnu jízdní dynamiku úpravce bohužel neudává, nárůst síly osmiválcového motoru ovšem popsal dopodrobna. Víme tak, že zodpovědný je za něj především kompresor Eaton TVS R2300.
Vyjma toho oba modely dostaly ještě překalibrovanou řídicí jednotku, pro výkonnější verzi HPE700 je pak připravena zakázková hřídel, hlava válců nebo sportovní sání. Počítat přitom v obou případech můžete s tříletou zárukou, kterou doprovázejí prémiové koberečky nebo karbonové lišty vnitřních dveřních prahů. Za další příplatek pak můžete sáhnout třeba po brzdách Brembo nebo podvozku Penske.
Dále pak má Hennessey v nabídce desetipaprsková litá kola H10 s pneumatikami Michelin Pilot Sport, zatímco pro časté okruhové využití jsou připraveny pětibodové závodní pásy. Ve vývoji jsou pak další úpravy motoru, které v případě verze HPE500 počítají i nadále s atmosférickým plněním, zatímco v únoru ohlášené modely HPE800 a HPE1000 dorazí s dvojicí turbodmychadel.
Ceny bohužel neznáme, stejně jako nebylo zveřejněno datum, kdy bude zbývající trojice úprav k mání. Dá se ale počítat s tím, že minimálně o vrcholném modelu posílajícím na zadní kola 1 000 koní ještě uslyšíme.




John Hennessey má aktuálně k mání jen dvojici z pěti plánovaných úprav. Chevroletu Corvette C7 tak může zvýšit výkon na 600 nebo 700 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins