Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Chevrolet Camaro ZL1: tisíc koní nemusí stát majlant
15.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Existují i snadnější způsoby jak se dostat k vozu s výkonem 1 000 koní, než shánět Veyron. Zeptejte se třeba u Hennessey Performance.
Americká společnost Hennessey je neobvyklý formát tuningové firmy, která nepotřebuje na těchto stránkách představovat. K jejím zvláštnostem patří to, že kromě drsných úprav strojů koncernů General Motors, Ford, Chrysler (a pouští se také do McLarenů, Ferrari nebo Porsche) staví na základech Lotusu svůj vlastní supersport Venom GT s výkonem až 1 200 koní. Ostatně jeden z nich a první bez střechy jsme vám nedávno představili, když si jej přebíral zpěvák skupiny Aerosmith Steven Tyler.
K nadpozemským výkonům je ale možné dostat se prostřednictvím Hennessey Performance i jinak než jen nákupem některého z Venomů. Firma totiž nemá zábrany nadopovat na úroveň Veyronu ani relativně běžnější auta. Momentálně si to odneslo třeba Camaro.
Jedním dechem však musíme dodat, že zrovna výchozí varianta ZL1 nepatří k průměrné šedi. Její 6,2litrový small block přikrmovaný kompresorem pochází z nejsilnější Corvette ZR1, a přestože má výkon snížený na 588 koní, pořád je to pravý pony car.
Ani to ale nic nemění na tom, že pravou plnotučnou šílenost z něj udělá až Hennessey. Ve verzi HPE650 vylepší nasávání, nerezové svody a upgraduje kladky ventilových rozvodů, mezichladič i ECU. Po modifikacích motor produkuje 667 koní. Druhý stupeň HPE700 obsahuje kromě výše míněných komponentů také vačky a hlavy válců s lepším průtokem. Zde se vůz dostává na 717 koňských sil.
Vrcholem jsou pak typy HPE800 a HPE1000 přeplňované místo kompresoru dvojicí turbodmychadel, které se ladí na 811 anebo až 1 035 koní při 6 400 ot./min. a příslušným způsobem se modifikuje také odpružení, brzdy a zákazník musí doufat, že i převodovka, diferenciál, pneumatiky a zbylé části vozu.
Pokud vás zajímají ceny, tak těmi se Hennessey zrovna nechlubí, uvádí pouze, že i nejvýkonnější verzi umí dodat s manuální převodovkou a že zrovna ta není kompatibilní s emisními normami Kalifornie. Není ale pochyb o tom, že vzhledem k jiným vozům disponujícím podobným výkonem bude tahle tisícovka hřebců v podstatě za hubičku...













































Nejvýkonnější Camaro se chlubí stejným sedmilitrovým osmiválcem, který přede také pod zadní kapotou Venomu
Zdroj: Worldcarfans.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha