Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hennessey Cadillac CTS-V VR1200: 1 243 koní v kupé, sedanu i kombi Cadillacu
10.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Bugatti Veron SS má přinejmenším papírového soupeře. Upravené CTS-V od Hennessey má o 43 koní vyšší výkon na jediné nápravě.
Americká a v podstatě i unijní administrativa podepsala současným spalovacím motorům rozsudek smrti a možná bychom si proto měli více vážit toho, že - ač si to jen málokdo uvědomuje - patrně žijeme na vrcholu další (možná poslední) éry „svalnatých aut“. Německé supersedany se dostaly na hranici 600 koní, tradiční italské plnokrevníky atakují hranici o další stovku koní vyšší a podívejte se, co můžou nabídnout Mustang Shelby GT500, Corvette ZR1 nebo Camaro ZL1.
Kouzelné na tom je i to, že tady máme ještě o jednu kategorii navíc, které dominuje Bugatti Veyron, pronásledovaný smečkou tuningových společností schopných dodávat stejných tisíc koní za zlomek ceny a nesklonit se ani před přibroušeným Veyronem SS. Jedním z tahounů je severoamerická společnost Hennessey Performance podávající doping jednak evropským vozům jako je Mercedes nebo McLaren, své vlastní hračce Venom GT, ale především strojům domácí provenience od Fordu, Chrysleru i GM. A právě produkt posledně zmiňovaného koncernu boří další hranice pro relativně obyčejné dvoudveřové kupé.
Cadillac CTS-V samozřejmě běžným vozem není, nad jeho přední nápravou burácí kompresorový osmiválec z nejvýkonnější Corvette podladěný na 564 koní a 747 newtonmetrů, ale i to bylo lidem od HP málo. Až tak málo, že původní motor zkrátka musel pryč.
Místo něj se pod zvýšené karbonové sání na kapotě nastěhoval „427ci small block”, tedy sedmilitrová celohliníková jednotka z modelu Z06 doplněná o nové kované hliníkové písty, podobným způsobem vyrobené ocelové ojnice a kliková hřídel. Dále přibyly jiné vačky, nasávání, výkonnější vstřikovače včetně přepracovaného palivového systému schopného stíhat všech osm válců ládovaných dvojicí turbodmychadel, mezichladič, nerezové svody i zbytek výfukového systému a samozřejmě nějaká ta chytrá elektronika způsobilá udržet to v chodu.
Výsledkem je rukavice hozená všem podobně zaměřeným firmám - 1 243 koní při 6 400 otáčkách za minutu (anebo 1 081 koní naměřených na zadních kolech) a 1 504 newtonmetrů při 4 000 ot./min. Hennessey k tomu dodává blíže nepopsaný manuál s přepracovanou zdvojenou spojkou, alternativně pak automat za příplatek ve výši 20 tisíc dolarů. Pro který typ řazení platí následující čísla, HP neříká, nicméně CTS-V VR1200 se umí katapultovat z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) za 2,9 sekundy, sprint na čtvrt míle zdolá za 10,2 vteřiny a na dost dlouhé rovince se dokáže rozjet na 390 km/h.
K proměně přebytečné rychlosti na odpadní teplo slouží karbon-keramické kotouče o průměru 383 milimetrů vpředu i vzadu ve spojení s osmipístkovými třmeny pod předními dvacítkami a šestipístkovými brzdiči pod těmi zadními. Podvozek s modifikovanými magneto-reologickými tlumiči byl oproti standardnímu CTS-V Coupe snížený o 25 mm a původní stabilizátory byly vyměněny za tlustší.
Hennessey oznámilo, že nevyrobí více než tucet těchto aut, firma ovšem připustila, že nabídne stejný výkonový paket také pro sedany a kombíky. Za kolik? Taky by nás to zajímalo, cenu ale neznáme. HP pouze zveřejnilo, že dá na vozy tříletou záruku nebo garanci na 58 tisíc kilometrů.







































Hranatý design doplněný spoilery vypadá dramaticky na 390 km/h by to ale tipoval jen málokdo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB