Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW M5 F10: 642 koní vytáhlo nejvyšší rychlost na 302 km/h
16.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý expres ani po úpravách nestačí na nové Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG s pohonem všech kol, zřejmě ale bude levnější a exkluzivnější.
Ještě před pár lety se výkonem okolo 640 koní mohly chlubit maximálně klenoty ze Sant'Agata Bolognese a pár podobných míst světa. Dnes takovou sílu můžete klidně soustředit do motorového prostoru vcelku obyčejně vypadajícího sedanu, se kterým každý den ráno odvážíte děti do školky. V případě BMW M5 F10 upraveného firmou Hartge však ani 642 koní a 810 Nm točivého momentu nestačí na poražení soupeřů s logem Audi či Mercedesu, přestože se oproti standardu jedná o patřičný nárůst. Vůz totiž z klidu na stovku sice zrychlí již 4,2 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v sérii, na RS6 Avant však ztrácí desetinky tři a na E63 AMG S dokonce propastných šest desetin. Zmíněné duo přitom pohání méně výkonný motor, při akceleraci na stovku jim ale značně asistuje pohon všech kol - zrychlení 100 až 200 km/h může vypadat úplně jinak.
Vyladěná M5 přesto nesvede pozarzit soupeře se čtyřmi kruhy ani v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco totiž RS6 Avant končí s příplatkovým paketem Dynamic Plus na hodnotě 305 km/h, Hartge se rozjede „jen“ na maximálku 302 km/h. Zvládá tím však alespoň deklasovat Mercedes-Benz, jehož tempo končí magickou třístovkou, opět zásahem (příplatkového) omezovače. Úder by ale BMW mohlo vrátit během akcelerace z klidu na 250 km/h, která mu zabere pouhých 20,85 s. Hodnoty pro Audi a Mercedes nejsou vzhledem k specifičnosti této disciplíny k dispozici.
Mimo to bude zřejmě upravené M5 kontrovat i cenou. Bez nákupu základního modelu vás totiž modifikace vyjde na 19 696,50 Eur (cca 492 500 Kč). To na první pohled vypadá jako hrozivá suma, vyjma upraveného motoru však dostáváte i sadu sportovních pružin snižujících vůz vpředu o 25 a vzadu o 20 mm, karbonové kryty zpětných zrcátek, přední spoiler, nový výfukový systém a 21palcová litá kola Hartge Classic 2. Interiér pak úpravce vyšperkoval sadou hliníkových pedálů.
Pokud byste přitom obdobně chtěli vybavit konkurenční vozy, vězte, že jen pakety navyšující nejvyšší rychlost na třísetkilometrové tempo vás vyjdou na čtvrt milionu. Při naspecifikování zbytku by pak váš bankovní účet již mohl zet prázdnotou.




Ani s výkonem 642 koní nedokáže upravené BMW M5 porazit svoje soupeře s pohonem všech kol ve zrychlení na stovku. Stát by vás ovšem i s optickým tuningem mělo méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 7 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 8 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 10 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 11 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.12. 22:43 - rhinos
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.12. 20:12 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.12. 14:54 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry