Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW M5 F10: 642 koní vytáhlo nejvyšší rychlost na 302 km/h
16.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý expres ani po úpravách nestačí na nové Audi RS6 nebo Mercedes E63 AMG s pohonem všech kol, zřejmě ale bude levnější a exkluzivnější.
Ještě před pár lety se výkonem okolo 640 koní mohly chlubit maximálně klenoty ze Sant'Agata Bolognese a pár podobných míst světa. Dnes takovou sílu můžete klidně soustředit do motorového prostoru vcelku obyčejně vypadajícího sedanu, se kterým každý den ráno odvážíte děti do školky. V případě BMW M5 F10 upraveného firmou Hartge však ani 642 koní a 810 Nm točivého momentu nestačí na poražení soupeřů s logem Audi či Mercedesu, přestože se oproti standardu jedná o patřičný nárůst. Vůz totiž z klidu na stovku sice zrychlí již 4,2 sekundy, tedy o dvě desetinky rychleji než v sérii, na RS6 Avant však ztrácí desetinky tři a na E63 AMG S dokonce propastných šest desetin. Zmíněné duo přitom pohání méně výkonný motor, při akceleraci na stovku jim ale značně asistuje pohon všech kol - zrychlení 100 až 200 km/h může vypadat úplně jinak.
Vyladěná M5 přesto nesvede pozarzit soupeře se čtyřmi kruhy ani v rámci nejvyšší rychlosti. Zatímco totiž RS6 Avant končí s příplatkovým paketem Dynamic Plus na hodnotě 305 km/h, Hartge se rozjede „jen“ na maximálku 302 km/h. Zvládá tím však alespoň deklasovat Mercedes-Benz, jehož tempo končí magickou třístovkou, opět zásahem (příplatkového) omezovače. Úder by ale BMW mohlo vrátit během akcelerace z klidu na 250 km/h, která mu zabere pouhých 20,85 s. Hodnoty pro Audi a Mercedes nejsou vzhledem k specifičnosti této disciplíny k dispozici.
Mimo to bude zřejmě upravené M5 kontrovat i cenou. Bez nákupu základního modelu vás totiž modifikace vyjde na 19 696,50 Eur (cca 492 500 Kč). To na první pohled vypadá jako hrozivá suma, vyjma upraveného motoru však dostáváte i sadu sportovních pružin snižujících vůz vpředu o 25 a vzadu o 20 mm, karbonové kryty zpětných zrcátek, přední spoiler, nový výfukový systém a 21palcová litá kola Hartge Classic 2. Interiér pak úpravce vyšperkoval sadou hliníkových pedálů.
Pokud byste přitom obdobně chtěli vybavit konkurenční vozy, vězte, že jen pakety navyšující nejvyšší rychlost na třísetkilometrové tempo vás vyjdou na čtvrt milionu. Při naspecifikování zbytku by pak váš bankovní účet již mohl zet prázdnotou.




Ani s výkonem 642 koní nedokáže upravené BMW M5 porazit svoje soupeře s pohonem všech kol ve zrychlení na stovku. Stát by vás ovšem i s optickým tuningem mělo méně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva