Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu
17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Známá firma je těsně před dokončením další extrémní variace aktuálního modelu M5. Jejich nejostřejší BMW F10 bude mít 720 koní a 900 Nm.
Tuningová společnost Hamann snad dlouhé představování nepotřebuje, takže rovnou přejdeme k věci. Německá firma nově připravuje kompletní program úprav pro v současnosti nejvýkonnější sériovou limuzínu mnichovské automobilky - BMW M5.
Přesněji řečeno má téměř hotovo, ale momentálně ještě ladí motor. Pomocí nového výfukového traktu a modifikace motormanagementu se chce dostat o 160 koní a 220 newtonmetrů nad sériový model, což by znamenalo, že finální produkt nabídne z motoru 4,4 V8 biturbo až 720 koní a 900 newtonmetrů. Na podrobná data si ale ještě musíme počkat.
O zvýšení stability ve všech jízdních režimech by se podle Hamannu měl postarat stavitelný podvozek, který snížil světlou výšku a těžiště o 30 mm.
Bodykit karoserie si nejlépe vychutnáte (anebo se na něm škodolibě pobavíte) z přiložených fotografií, takže bychom vás chtěli akorát upozornit na to, že nové lemy se postaraly o celkové rozšíření auta vpředu o 50 a vzadu o 60 mm. Hamann tvrdí, že něco takového lze vidět pouze v závodech DTM, s čímž si dovolíme nesouhlasit. Na trhu je dost firem, které se pouští do daleko extrémnějšího rozšiřování.
Tuner ve svém tiskovém prohlášení uvádí, že nový přední nárazník s LED, ale také nástavce prahů a modifikovaná záď se společně postarají o snížení vztlaku a křídlo na víku (plus prodloužená odtrhová hrana nad zadním oknem) zajistí vozu ve vyšších rychlostech zvýšení přítlaku.
Aby postoj M5 na silnici nevypadal nepatřičně, Hamann v rámci úprav dodá jednadvacetipalcová kola Unique Forged II s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu. Pokud by se někomu v tomto designu nelíbila, firma má v záloze třídílný, rovněž kovaný model Edition Race s leštěným límcem a titanovými šrouby.
Ze sady fotek lze poznat, že se Hamann snažil také v interiéru. Místo původního čalounění umí potáhnout sedadla a palubní desku „nejjemnější kůží“, použít na některých místech alcantaru, vyměnit původní pedály za hliníkové „šlapky“ a celkově uzpůsobit kabinu tak, aby měl zákazník pocit, že dostal vůz s nejkvalitnějšími ručně zpracovávanými materiály.
Protože na některé komponenty zatím chybí objednací kódy a na motoru se pořád pracuje, s cenou Hamann vyjde patrně až poté, když bude mít hotovo.






































Na rozdíl třeba od firmy G-Power se Hamann pustil také do výrazných úprav karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
