G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní

Jsou firmy, které upřednostňují funkci před vzhledem. U G-Power tak pro své M3 dostanete jen kompresor, lepší podvozek, litá kola a výfukový systém.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní

12.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jsou firmy, které upřednostňují funkci před vzhledem. U G-Power tak pro své M3 dostanete jen kompresor, lepší podvozek, litá kola a výfukový systém.

Německá tuningová společnost G-Power představila nový tuningový kit Sporty Drive TU pro aktuální BMW M3. Tedy model E92, který se na rozdíl od svého nástupce obešel ještě bez přeplňování. Právě na tento aspekt se úpravce zaměřil, namísto složitého systému zahrnujícího turbodmychadla s variabilní technologií lopatek či recirkulací výfukových plynů ovšem čtyřlitrový osmiválec osadil kompresorem. Ten v podstatě vyžaduje jen menší garáž a šikovného mechanika, případně pak i technika, který provede optimalizaci řídicí jednotky.

Veškerou pracovní sílu i prostory mají u G-Power k dispozici, modifikace tak mohou nabízet hned v několika úrovních. Základním kamenem je úroveň SK I., s níž přichází modifikace sání, výměna vzduchového filtru a přidání kompresoru ASA T1-522. Výkon tak vyskočí na 520 koní. Pokud sáhnete po levelu SK II., dostáváte již výkonnější kompresor ASA T1-523, který sílu motoru šroubuje na 580 koní. Vrcholem je pak verze SK II CS, která kromě výše zmíněného zahrnuje také přidání dodatečné palivové pumpy. Nárůstu výkonu na 610 koní se tak nelze divit.

V kombinaci s touto úpravou pak G-Power doporučuje výměnu litých kol za dvacetipalcové ráfky Silverstone Diamond, které v kombinaci s pneumatikami Michelin o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu lépe přenášejí navýšenou sílu motoru. Pro lepší stabilitu je k dispozici podvozek GM3-RS, který umožňuje až 9 úrovní nastavení, komplet dotváří sportovní výfukový systém.

Ceny startují na částce 11 500 Eur (cca 287 500 Kč) za první úroveň přeplňování, sada litých kol vás pak vyjde na 4 474 Eur (111 850 Kč). Za podvozek dáte 1 550 Eur (38 750 Kč), výfukové potrubí pak bylo ohodnoceno na 1 592 Eur (39 800 Kč). Vše jsou samozřejmě ceny bez instalace, jak jsme si ovšem řekli v úvodu, ta, na rozdíl od turba, ale není nikterak náročná.


G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní - 1 - BMW M3 G-Power kompresor 1G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní - 2 - BMW M3 G-Power kompresor 2G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní - 3 - BMW M3 G-Power kompresor 3G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní - 4 - BMW M3 G-Power kompresor 4
U společnosti G-Power se zaměřili především na mechanické úpravy. BMW M3 tak může produkovat až 610 koní, karoserie však zůstává ve standardním stavu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.