Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 Tornado RS: 635 koní nestačí? 720 by mohlo
29.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Majitelé BMW M3 GTS si obvykle na nedostatek síly pod kapotou nestěžují. Plných 450 koní z jeho osmiválce o objemu 4,4 litru není málo, nebo..?
Německá firma G-Power má rozhodně opačný názor a svého času již předvedla, co se stane, když může použít při ladění motoru kompresor. Jejich předchozí dílo postavené na základě BMW M3 GTS se díky instalaci přeplňování změnilo ve slušně potentní monstrum s výkonem 635 koní a točivým momentem 630 newtonmetrů. Soudnému člověku by tohle vskutku stačilo, ne tak lidé z G-Poweru.
Ti se vrátili k počítačům, nechali si od společnosti Mahle vykovat nové písty (přesněji v oddělení, které je dělá pro motory monopostů F1), zesílit ojnice a pustili se do ladění bi-kompresorového přeplňování s názvem SK III, původně vyvinutého pro desetiválec z předchozí M5. Ani tohle ale nestačilo. Konstruktéři požili upravenou klikovou hřídel, která dále zvýšila objem motoru na 4,6 litru, karbonové sání s osmi samostatnými klapkami o hmotnosti jen 4 kg a zvětšili kapacitu všech chladičů kapalinových náplní, aby to V8 termicky ustála.
Ani na straně výplachu se nešetřilo. G-Power M3 Tornado RS, jak se teď vůz jmenuje, dostalo kompletně titanové výfuky a metalické katalyzátory. A co všechny změny na technice provedly s potenciálem V8? Po změření se zjistilo, že nová řízená střela má výkon 720 koní a maximální točivý moment 700 newtonmetrů.
Na stovku se díky tomu dokáže katapultovat za 3,7 sekundy a dvojnásobnou rychlost pokoří za 9,5 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h. Aby se vůz nezměnil ve skutečnou střelu země-vzduch, firma G-Power značně upravila i aerodynamiku. Jak už bývá zvykem, podle potřeby se někde zvyšoval přítlak a jinde zase redukoval vztlak.
A aby to moc nebylo znát na hmotnosti (nebo ještě lépe nebylo znát vůbec), všechny změny byly prováděny za pomocí karbonových komponentů. Například přední spoiler z uhlíkových kompozitů vylepšuje proudění vzduchu k brzdám a zároveň se stará o lepší přítlak. Původní víko zavazadlového prostoru zase putovalo komplet do popelnice a místo něj je zde karbonová náhrada.
Ze stejného materiálu je ale také přední kapota, které G-Power říká „Venturi“ a kromě snížení hmotnosti se též stará o účinnější odvětrávání motorového prostoru. Proč to jméno pro relativně obyčejnou kapotu? Ona totiž obyčejná není a pomocí aktivních dílů dokáže měnit úhel odvětrávacích lamel a tím pracovat buď ve prospěch tepleného managementu nebo vylepšovat aerodynamiku ve chvílích, kdy auto není pod plným zatížením.
Snad není nutné připomínat, že BMW G-Power M3 Tornado RS dostalo plně stavitelný podvozek s názvem Clubsport, k tomu 20palcové kované ráfky Silverstone Clubsport a gumy o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. O adekvátní zpomalení se pak starají karbon-keramické brzdy o průměru 396 mm v kombinaci se šestipístkovými třmeny vpředu a 380milimetrové kotouče s čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Cena? Jen za samotné díly potřebné pro úpravu SK III zaplatíte 35 000 Eur. A ještě je třeba přihodit „pár drobných” za instalaci a samotnou M3 GTS...



Pokud je někomu 450 standardních koní málo, G-Power vám k dobru naklonuje dalších 270
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva