Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 SKIII: 720 koní v decentnějším balení
4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Některým zákazníkům se BMW downsizingem nové M3 zkrátka nezavděčí. Třeba by pro ně mohl být „starší lovec“ Porsche či Ferrari od G-Poweru ideální.
Z kuloárů dnes víme, že mnichovská automobilka nadělí nové M3 F80 (a ve verzi kupé M4) přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu minimálně 450 koní, a pokud jako potenciální majitel dáváte přednost sériovým vozům, patrně vám to bude stačit ke štěstí. Jsou však lidé, kterým nebude a poměrně stabilní německá tuningová scéna dokazuje, že jich není málo. O jejich přízeň se bude aktuálně ucházet také G-Power M3 SKIII.
Pokud vám je to jméno odněkud povědomé, máte výjimečnou paměť. SKIII je původní název bi-kompresorového paketu, který společnost G-Power montuje do loňského modelu M3 Tornado RS. Černá novinka na fotografiích dostala naprosto identický motor, což znamená, že vpředu sedí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,0 na 4,6 litru. Konstruktéři toho dosáhli použitím nové klikové hřídele a jinými kovanými písty značky Mahle.
Společně s modifikovaným nasáváním vyrobeným na zakázku z karbonu a osazeným osmi samostatnými škrtícími klapka a titanovým výfukovým systémem s metalickými katalyzátory dokáže pohonná jednotka vyrobit 720 koní a 700 newtonmetrů. To je dost na akceleraci z místa na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Součástí rychlé a zběsilé sestavy je rovněž stavitelný podvozek nazvaný Clubsport, dvacetipalcová kola Silverstone Diamond nazutá do pneumatik Michelin a z karbonu vyrobená přední kapota i víko zavazadlového prostoru se spoilerem.
Další podrobnosti od G-Poweru nám chybí, ale SKIII je úprava aplikovaná také u Tornada RS a tak víme, že jen za přestavění motoru byste dali 35 tisíc Eur, v přepočtu skoro 900 tisíc korun. Jestli by vám za to dodatečných 300 koní stálo, to už řekněte sami.
Verze SKIII je poněkud civilizovaněji vypadající Tornado RS, výkon 720 koní a 700 Nm ji zůstal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 4 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 6 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 7 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva