Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 SKIII: 720 koní v decentnějším balení
4.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Některým zákazníkům se BMW downsizingem nové M3 zkrátka nezavděčí. Třeba by pro ně mohl být „starší lovec“ Porsche či Ferrari od G-Poweru ideální.
Z kuloárů dnes víme, že mnichovská automobilka nadělí nové M3 F80 (a ve verzi kupé M4) přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu minimálně 450 koní, a pokud jako potenciální majitel dáváte přednost sériovým vozům, patrně vám to bude stačit ke štěstí. Jsou však lidé, kterým nebude a poměrně stabilní německá tuningová scéna dokazuje, že jich není málo. O jejich přízeň se bude aktuálně ucházet také G-Power M3 SKIII.
Pokud vám je to jméno odněkud povědomé, máte výjimečnou paměť. SKIII je původní název bi-kompresorového paketu, který společnost G-Power montuje do loňského modelu M3 Tornado RS. Černá novinka na fotografiích dostala naprosto identický motor, což znamená, že vpředu sedí dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem zvětšeným ze 4,0 na 4,6 litru. Konstruktéři toho dosáhli použitím nové klikové hřídele a jinými kovanými písty značky Mahle.
Společně s modifikovaným nasáváním vyrobeným na zakázku z karbonu a osazeným osmi samostatnými škrtícími klapka a titanovým výfukovým systémem s metalickými katalyzátory dokáže pohonná jednotka vyrobit 720 koní a 700 newtonmetrů. To je dost na akceleraci z místa na 100 km/h za 3,7 sekundy a nejvyšší rychlost 330 km/h.
Součástí rychlé a zběsilé sestavy je rovněž stavitelný podvozek nazvaný Clubsport, dvacetipalcová kola Silverstone Diamond nazutá do pneumatik Michelin a z karbonu vyrobená přední kapota i víko zavazadlového prostoru se spoilerem.
Další podrobnosti od G-Poweru nám chybí, ale SKIII je úprava aplikovaná také u Tornada RS a tak víme, že jen za přestavění motoru byste dali 35 tisíc Eur, v přepočtu skoro 900 tisíc korun. Jestli by vám za to dodatečných 300 koní stálo, to už řekněte sami.

























Verze SKIII je poněkud civilizovaněji vypadající Tornado RS, výkon 720 koní a 700 Nm ji zůstal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva