Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 GT2R: pekelný stroj má 720 koní i silniční homologaci
23.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám M3 E92 přijde příliš slabé, G-Power má vždy řešení. Jeho M3 GT2R vypadá jak okruhový stroj, přesto jej lze opatřit registračními značkami.
Německý tuner G-Power má s nekompromisním tuningem vozů značky BMW velké zkušenosti. Stojí za řadou extrémních úprav, třeba i M5 Hurricane RRS, kdy se mu z desetiválce M5 E60 podařilo dostat 830 koní. Svůj um předvádí znova, tentokrát na M3 E92, která již brzy dostane nástupce. Nový stroj s názvem G-Power M3 GT2 R disponuje výkonem 720 koní a točivým momentem 700 Nm.
K dosažení takových čísel byli Němci nuceni značně upravit čtyřlitrový osmiválec S65B40, který pohání standardní M3 E92. Tento motor má základ v desetiválci S85B50, použitém v M5 E60 a M6 E63, jen je o dva válce kratší. To umožnilo použití kovaných pístů, vyvinutých ve spolupráci s firmou Mahle právě pro V10. Objem standardního osmiválce byl také zvýšen na 4,6 litru za pomoci jiné klikové hřídele po vzoru M3 GTS, která je hnaná osmiválcem S65B44 o objemu 4,4 litru. Kit, jehož jsou tyto úpravy součástí, se jmenuje tradičně g-powerovsky SK III Sporty Drive a obsahuje kromě jiných pístů a klikovky také jiné ojnice, airbox, zvětšené chladiče vody a oleje, mezichladič stlačeného vzduchu a kompresor zn. ASA, který přeplňuje spalovací komory tlakem 0,7 baru. Kit SK III je dostupný v mírně odlišné variantě (bez jiné klikové hřídele) i pro BMW M5 a M6. Upravený osmiválec pouští výfukové plyny skrz kompletně nové titanové výfukové potrubí s rychloprůchozími katalyzátory.
M3 E92 u G-Poweru podstoupila také odtučňovací kúru. Upravené panely karoserie, tedy kapota, nárazníky, prahy a blatníky, jsou z karbonu a mají za účel vylepšovat aerodynamiku. Ke zvýšení přítlaku pomáhá lízátko vepředu a velké křídlo vzadu. Kapota byla vyvinuta pomocí technologie G-Power Dynamic Venting za účelem co nejefektivnějšího odvodu přebytečného tepla z motorového prostoru. Výsledek těchto změn je hmotnost pod 1 500 kg, což znamená více než 480 koní na tunu a to je číslo z oblasti hyperaut - takový poměr výkonu a hmotnosti má třeba Pagani Zonda F.
Kombinace zvýšení výkonu a razantního odlehčení oproti sériovému vozu umožňuje M3 od G-Power dostat se na stovku za 3,7 vteřiny a na dvoustovku za 9,5 s. Ručka tachometru se v rozletu zastaví až na hodnotě 330 km/h.
Všechen tento výkon je potřeba nějak dostat na silnici a G-Power M3 GT2 R k tomu pomáhá sada tlumičů a pružin G-Power Clubsport a odlehčená dvacetipalcová kola G-Power Silverstone RS, obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/30 ZR 20 vepředu a 315/25 ZR 20 vzadu. Brzdnou sílu obstarávají brzdy G-Power-ceramic, do jejichž karbon-keramických kotoučů o průměru 396 mm vepředu a 380 mm vzadu se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny.
V interiéru proběhlo také několik změn - kromě nového čalounění černou a oranžovou kůží s modrým prošíváním byly sériové sedačky nahrazeny karbonovými skořepinami, které dohromady ušetří dalších 24 kg váhy a na místo zadní lavice se nastěhoval trubkový rám, odpovídající standardům FIA.
Celé to má samozřejmě svou cenu a G-Power M3 GT2 R rozhodně není levná hračka - jen tuning motoru vás bude stát 41 650 Eur, tj. zhruba 1,06 milionu korun, a to bez práce na montáži. A bankovní účet krvácet nepřestává - karbonový bodykit přijde na třicet tisíc Eur (cca 760 tis. Kč), kola s pneumatikami jsou za dvanáct tisíc Eur (cca 305 tis. Kč) a keramické brzdy celkem za 26 238 Eur (cca 666 tis. Kč.) Kompletní M3 GT2 R přijde na 195 310 Eur (cca 4,96 mil. Kč), případně, pokud dodáte standardní M3 E92, G-Power po vás bude chtít 113 448 Eur (cca 2,9 mil. Kč) za úpravy, ke kterým budete muset ještě nějakou tisícovku přihodit za práci.
Za tyto vpravdě nemalé peníze dostanete drsně vyhlížející stroj, který na okruh dojede po vlastní ose a na něm naprosto deklasuje drtivou většinu jiných aut, která by se tam mohla objevit. Nebo o tom pochybujete?
G-Power M3 GT2 R je okruhová hračka s registračními značkami a poměrem výkon/hmotnost z říše hyperaut
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva