Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 E46: nová úprava na 450 koní rozpláče i majitele M3 E92
25.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už vás nebaví, jak se kolem vás prohánějí majitelé novější M3 se 420 koňmi? S novou úpravou od G-Poweru pro nestárnoucí M3 E46 tomu učiníte přítrž.
Tedy ona M3 E92 (ať srovnáváme stejné typy karoserie) není zase o tolik rychlejší než M3 E46, aby si s jistým výkonovým (ale také hmotnostním) přebytkem neporadila trocha řidičského umu navíc. Ale co když narážíte na opravdové řidičské eso, které vyššího potenciálu novějšího modelu bezezbytku využívá? Pak nezbývá než kapitulovat. A nebo vyrazit do německého Autenzellu a poprosit tamní G-Power o instalaci nové úpravy připravené právě pro dnes už skoro legendární „é-čtyřicetšestku”.
Jak už je u tohoto úpravce zvykem, celá modifikace stojí hlavně na instalaci přeplňování motoru pomocí mechanického kompresoru. Ze strany G-Poweru nejde zdaleka o první úpravu podobného typu, ta nová je ale přece jen v lecčems výjimečná. Co je zřejmě nejpodstatnější, nabízí zvýšení výkonu o plných 107 koní, aniž by bylo nutné „sahat” do vnitřní konstrukce motoru, což u předchozích takto výrazných změn nutné bylo. Úpravce říká, že se u podařilo celý systém sladit tak, aby motor dlouhodobě fungoval i bez nutnosti použití kovaných pístů, které celé ladění zesložiťují a hlavně zdražují.
Za normálních okolností bychom byli v přijetí této argumentaci velmi zdrženliví, ale od G-Poweru odebírá přeplňované eMkové motory praktický celý tuningový svět. A tak snad i tentokrát věříme tomu, že firma ví, co dělá. Navíc dále dodává, že úprava se obejde též bez nového výfukového potrubí, upraveno je navíc pouze sání, motor dostal nové svíčky a pochopitelně jiné softwarové řízení.
Druhým podstatnýma atributem celé úpravy je právě míra navýšení maximálního výkonu motoru. I mezi běžně dostupnými silničními úpravami (tato si říká vcelku příznačně SK I Sporty Drive, tedy nic závodního) je nyní k dispozici navýšení maximálního výkonu až na plných 450 koní. Abychom byli přesní, přepracovaný agregát nabízí až 331 kW při 7 000 ot./min a rovněž točivý moment 460 Nm při 5 500 ot./min je o 95 Nm vyšší než u sériové verze.
To pochopitelně posouvá možnosti E46 do zcela jiných sfér. Podle údajů G-Poweru zrychlí takto vyladěná M3 E46 na dvoustovku za 14,7 sekundy zatímco M3 E92 to podle jejích měření zvládne „až” za 15,8 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje za hranicí 300 km/h, ale s ohledem na použité pneumatiky je právě na třístovce elektronicky omezena.
Pokud byste nebyli spokojeni s naladěním standardního eMkového podvozku, můžete si dále u G-Poweru říci o novou sadu nastavitelných tlumičů GM3-RS, větší využití ale zřejmě najde kompletně nová sada brzd, která by se hodila už na M3 E46 s obvyklými 343 koňmi. Zvukový projev může změnit jiný koncový tlumič výfuku, ale i bez toho se se starší M3 dá žít.
K dispozici je dále několik menších, více či méně designových změn. G-Power ale není zrovna věhlasný lepič křidélek, a tak nejvýraznější možností vzhledové individualizace jsou 20" kola Silverstone Diamond s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměrech 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu.
Ceny jednotlivých úprav zatím na webu G-Poweru nenajdete, na dotaz vám ale jistě budou sděleny. S ohledem na zmíněné by se každopádně nemělo jednat o nesmyslně drahé záležitosti.









Fotky upravených aut od G-Poweru nikdy neprozradí pravou podstatu. Tady jde v prvé řadě o techniku...
Zdroj: G-Power přes Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 9 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch