Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 E46: nová úprava na 450 koní rozpláče i majitele M3 E92
25.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už vás nebaví, jak se kolem vás prohánějí majitelé novější M3 se 420 koňmi? S novou úpravou od G-Poweru pro nestárnoucí M3 E46 tomu učiníte přítrž.
Tedy ona M3 E92 (ať srovnáváme stejné typy karoserie) není zase o tolik rychlejší než M3 E46, aby si s jistým výkonovým (ale také hmotnostním) přebytkem neporadila trocha řidičského umu navíc. Ale co když narážíte na opravdové řidičské eso, které vyššího potenciálu novějšího modelu bezezbytku využívá? Pak nezbývá než kapitulovat. A nebo vyrazit do německého Autenzellu a poprosit tamní G-Power o instalaci nové úpravy připravené právě pro dnes už skoro legendární „é-čtyřicetšestku”.
Jak už je u tohoto úpravce zvykem, celá modifikace stojí hlavně na instalaci přeplňování motoru pomocí mechanického kompresoru. Ze strany G-Poweru nejde zdaleka o první úpravu podobného typu, ta nová je ale přece jen v lecčems výjimečná. Co je zřejmě nejpodstatnější, nabízí zvýšení výkonu o plných 107 koní, aniž by bylo nutné „sahat” do vnitřní konstrukce motoru, což u předchozích takto výrazných změn nutné bylo. Úpravce říká, že se u podařilo celý systém sladit tak, aby motor dlouhodobě fungoval i bez nutnosti použití kovaných pístů, které celé ladění zesložiťují a hlavně zdražují.
Za normálních okolností bychom byli v přijetí této argumentaci velmi zdrženliví, ale od G-Poweru odebírá přeplňované eMkové motory praktický celý tuningový svět. A tak snad i tentokrát věříme tomu, že firma ví, co dělá. Navíc dále dodává, že úprava se obejde též bez nového výfukového potrubí, upraveno je navíc pouze sání, motor dostal nové svíčky a pochopitelně jiné softwarové řízení.
Druhým podstatnýma atributem celé úpravy je právě míra navýšení maximálního výkonu motoru. I mezi běžně dostupnými silničními úpravami (tato si říká vcelku příznačně SK I Sporty Drive, tedy nic závodního) je nyní k dispozici navýšení maximálního výkonu až na plných 450 koní. Abychom byli přesní, přepracovaný agregát nabízí až 331 kW při 7 000 ot./min a rovněž točivý moment 460 Nm při 5 500 ot./min je o 95 Nm vyšší než u sériové verze.
To pochopitelně posouvá možnosti E46 do zcela jiných sfér. Podle údajů G-Poweru zrychlí takto vyladěná M3 E46 na dvoustovku za 14,7 sekundy zatímco M3 E92 to podle jejích měření zvládne „až” za 15,8 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje za hranicí 300 km/h, ale s ohledem na použité pneumatiky je právě na třístovce elektronicky omezena.
Pokud byste nebyli spokojeni s naladěním standardního eMkového podvozku, můžete si dále u G-Poweru říci o novou sadu nastavitelných tlumičů GM3-RS, větší využití ale zřejmě najde kompletně nová sada brzd, která by se hodila už na M3 E46 s obvyklými 343 koňmi. Zvukový projev může změnit jiný koncový tlumič výfuku, ale i bez toho se se starší M3 dá žít.
K dispozici je dále několik menších, více či méně designových změn. G-Power ale není zrovna věhlasný lepič křidélek, a tak nejvýraznější možností vzhledové individualizace jsou 20" kola Silverstone Diamond s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměrech 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu.
Ceny jednotlivých úprav zatím na webu G-Poweru nenajdete, na dotaz vám ale jistě budou sděleny. S ohledem na zmíněné by se každopádně nemělo jednat o nesmyslně drahé záležitosti.
Fotky upravených aut od G-Poweru nikdy neprozradí pravou podstatu. Tady jde v prvé řadě o techniku...
Zdroj: G-Power přes Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva