Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 E46: nová úprava na 450 koní rozpláče i majitele M3 E92
25.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už vás nebaví, jak se kolem vás prohánějí majitelé novější M3 se 420 koňmi? S novou úpravou od G-Poweru pro nestárnoucí M3 E46 tomu učiníte přítrž.
Tedy ona M3 E92 (ať srovnáváme stejné typy karoserie) není zase o tolik rychlejší než M3 E46, aby si s jistým výkonovým (ale také hmotnostním) přebytkem neporadila trocha řidičského umu navíc. Ale co když narážíte na opravdové řidičské eso, které vyššího potenciálu novějšího modelu bezezbytku využívá? Pak nezbývá než kapitulovat. A nebo vyrazit do německého Autenzellu a poprosit tamní G-Power o instalaci nové úpravy připravené právě pro dnes už skoro legendární „é-čtyřicetšestku”.
Jak už je u tohoto úpravce zvykem, celá modifikace stojí hlavně na instalaci přeplňování motoru pomocí mechanického kompresoru. Ze strany G-Poweru nejde zdaleka o první úpravu podobného typu, ta nová je ale přece jen v lecčems výjimečná. Co je zřejmě nejpodstatnější, nabízí zvýšení výkonu o plných 107 koní, aniž by bylo nutné „sahat” do vnitřní konstrukce motoru, což u předchozích takto výrazných změn nutné bylo. Úpravce říká, že se u podařilo celý systém sladit tak, aby motor dlouhodobě fungoval i bez nutnosti použití kovaných pístů, které celé ladění zesložiťují a hlavně zdražují.
Za normálních okolností bychom byli v přijetí této argumentaci velmi zdrženliví, ale od G-Poweru odebírá přeplňované eMkové motory praktický celý tuningový svět. A tak snad i tentokrát věříme tomu, že firma ví, co dělá. Navíc dále dodává, že úprava se obejde též bez nového výfukového potrubí, upraveno je navíc pouze sání, motor dostal nové svíčky a pochopitelně jiné softwarové řízení.
Druhým podstatnýma atributem celé úpravy je právě míra navýšení maximálního výkonu motoru. I mezi běžně dostupnými silničními úpravami (tato si říká vcelku příznačně SK I Sporty Drive, tedy nic závodního) je nyní k dispozici navýšení maximálního výkonu až na plných 450 koní. Abychom byli přesní, přepracovaný agregát nabízí až 331 kW při 7 000 ot./min a rovněž točivý moment 460 Nm při 5 500 ot./min je o 95 Nm vyšší než u sériové verze.
To pochopitelně posouvá možnosti E46 do zcela jiných sfér. Podle údajů G-Poweru zrychlí takto vyladěná M3 E46 na dvoustovku za 14,7 sekundy zatímco M3 E92 to podle jejích měření zvládne „až” za 15,8 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje za hranicí 300 km/h, ale s ohledem na použité pneumatiky je právě na třístovce elektronicky omezena.
Pokud byste nebyli spokojeni s naladěním standardního eMkového podvozku, můžete si dále u G-Poweru říci o novou sadu nastavitelných tlumičů GM3-RS, větší využití ale zřejmě najde kompletně nová sada brzd, která by se hodila už na M3 E46 s obvyklými 343 koňmi. Zvukový projev může změnit jiný koncový tlumič výfuku, ale i bez toho se se starší M3 dá žít.
K dispozici je dále několik menších, více či méně designových změn. G-Power ale není zrovna věhlasný lepič křidélek, a tak nejvýraznější možností vzhledové individualizace jsou 20" kola Silverstone Diamond s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměrech 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu.
Ceny jednotlivých úprav zatím na webu G-Poweru nenajdete, na dotaz vám ale jistě budou sděleny. S ohledem na zmíněné by se každopádně nemělo jednat o nesmyslně drahé záležitosti.
Fotky upravených aut od G-Poweru nikdy neprozradí pravou podstatu. Tady jde v prvé řadě o techniku...
Zdroj: G-Power přes Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch