Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power G1 V8 Hurricane RS: BMW 1 M dostalo motor z M3 a až 600 koní
25.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vemte sériové BMW 1 M, dejte mu motor z většího M3, přihoďte kompresor a pár doplňků, a rázem máte nejrychlejší řadu 1 na světě.
Německá tuningová firma G-Power se na vozy značky BMW specializuje již od roku 1983. A rozhodně se s nimi nemazlí, co se výkonů týče. Velmi často totiž sahá k přeplňování velkoobjemových motorů, což se mnohdy odráží v titulech nejrychlejších sedanů na světě. Nyní se ovšem již podruhé stalo předmětem zájmu kupé 1 M. V žádném případě ale nejde o lehce poladěnou verzi jako minule, nový model G1 V8 Hurricane RS totiž produkuje zběsilých 600 koní.
Docíleno toho bylo škatulaty v motorovém prostoru, kdy padáka dostal přeplňovaný šestiválec a na jeho místo nastoupila čtyřlitrová pohonná jednotka V8 známá ze sériového modelu BMW M3. K té u G-Power přihodili ještě kompresor ASA, enormní síla doprovázená točivým momentem 580 Nm tak byla na světě. A s ní přišly také úctyhodné jízdní výkony. Z klidu na stovku totiž G1 V8 Hurricane RS zrychlí za 4,4 s a za dalších 8,3 sekundy dosáhne dvousetkilometrové mety. Nejvyšší rychlost pak má přesáhnout hodnotu 330 km/h.
Toto tempo z upraveného BMW činí nejrychlejší řadu 1 na světě. Nemůžeme se tak divit rozhodnutí společnosti G-Power, na jehož základě se na přední nápravu nastěhovaly karbon-keramické brzdy značky Mov’it o průměru 396 mm. Ve spolupráci s firmou KW pak byl vyvinut podvozek, který je podle firemních materiálů ideálním kompromisem mezi každodenním pohodlím a víkendovým závoděním.
Mimo to novinka dostala nerezový sportovní výfukový systém, dvouspojkovou převodovku DCT, 20palcová kola Silverstone Diamond s pneumatikami o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu, rozšířený bodykit s karbonovou kapotou motoru a víkem zavazadelníku nebo množství Alcantary. Produkce by přitom měla být omezena jen na 30 exemplářů, z nichž každý jistě vyjde na mnohem více než 1 300 000 Kč, za což bylo k dispozici standardní BMW 1 M.


















Již první pohled naznačuje, že tohle není sériové BMW 1 M. Tuningová společnost G-Power navíc pod jeho karbonovou kapotu nastěhovalo čtyřlitrový motor V8 z modelu M3, jehož výkon zarovnal kompresor na 600 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 8 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 11 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva