Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M6 F13 Bi-Tronik III: 640 koní i pro nejvýkonnější šestkové kupé
21.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nárůst výkonu se podepsal na zrychlení i nejvyšší rychlosti. Mimo lze BMW M6 vyzdobit odlehčenými koly, karbonovými brzdami a titanovým výfukem.
Německá tuningová firma G-Power očividně nikdy nemá dost. Jen za letošní rok nás obdařila úpravou staršího BMW M3 E46, následně abnormálním výkonem vyšperkovala M5 E60 a aby toho nebylo málo, pod kapotu kupátka 1 M se jí povedlo nastěhovat desetiválcový motor s kompresorem. Nejnověji přichází s modifikací BMW M6, které věrně kopírují již představený pětkový sedan. Což znamená nárůst výkonu na 640 koní, točivý moment pak činí 777 Nm.
S touto silou se BMW M6 F13 Bi-Tronik III rozjede z klidu na stovku za 3,9 sekundy, přičemž nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 315 km/h. Což není špatné, pokud uvážíme, že technici firmy G-Power pouze přepracovali software řídicí jednotky, upravili tok paliva a zvýšili tlak v turbodmychadlech. Otázkou ovšem i nadále zůstává, jak je tato síla přenesena na zadní kola. Již v případě BMW M5 F10 jsme totiž poukazovali na limity převodovky. Tiskové prohlášení G-Power ovšem ani tentokrát nepřináší nic nového, spokojit se tak můžeme pouze s tvrzením, že vše bylo elektronicky ošetřeno.
Tak jako sedan může i kupé dostat odlehčená 21palcová litá kola Silverstone RS, za kterými mohou na přední nápravě prosvítat karbon-keramické brzdy. Kotouče o rozměru 396 mm jsou přitom svírané šestipístkovými třmeny, zatímco destičky dostaly větší třecí plochu. Zabráněno je také přehřátí brzdové kapaliny, díky čemuž nebude problém dvoutunový vůz s vyšším výkonem zastavit.
Upraveno bylo také výfukové potrubí, kdy sportovní katalyzátor zakončuje čtveřice karbon-titanových koncovek. Oproti sedanu se pak kupé může pyšnit ještě sníženým a přitvrzeným podvozkem RS, který náklony karoserie má omezit na minimum. Tím výčet modifikací končí, karoserii i interiér ponechali u G-Poweru nedotčené.


Tuningová firma G-Power upravila BMW M6 hlavně po mechanické stránce, kdy výkon narostl na 640 koní. Vizuální změny se týkají pouze litých kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 2 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 4 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva