Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání
18.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společnost G-Power z bavorského Autenzellu se poprvé pustila do úprav BMW M5. Už jejich „první stupeň” se dokáže rozjet na stovku za 3,9 s.
Německý tuningový specialista na BMW a tvůrce strojů M3 Tornado RS nebo X6 M Typhoon, firma G-Power, uznává, že současná M5 F10 je velmi rychlý automobil. Pro společnosti podobného zaměření to ale znamená, že ve výsledku může být po jejich zákroku ještě mnohem rychlejší. G-Power toho u předchozích atmosférických agregátů dosáhl instalací mechanicky poháněného kompresoru a třeba na základě minulé M5 vytvořil jeden z nejrychlejších sedanů na světě s výkonem 800 koní a schopností uhánět až 372 km/h.
Aktuální vůz je ve srovnání se starším Hurricane RR poněkud klidnější povahy, ale G-Power upozorňuje, že se jedná pouze o první stupeň. Ten podle úpravce údajně nenarušuje životnost motoru a v plném rozsahu respektuje standardní vnitřní elektronickou ochranu diagnostické funkce řídicí jednotky. Zvýšení výkonu z 560 na 640 koní a točivého momentu z 680 na 777 newtonmetrů bylo samozřejmě dosaženo přeprogramováním, úpravou zapalování a vstřikování paliva.
G-Power kromě toho mění standardní tlumiče výfuku na nové z nerezu se čtyřmi koncovkami výfuku o průměru deset centimetrů. M5 je díky tomu schopna rozjet se na stovku za 3,9 sekundy, o čtyři desetiny vteřiny rychleji než standardní auto a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 11,9 s. Maximálka by měla být výrazně přes 300 km/h, společnost ale přesnou hodnotu neuvádí.
Působivá čísla kalí pouze fakt, že nejvyšší doporučená hodnota točivého momentu pro sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT od firmy Getrag by měla být 700 newtonmetrů, takže je určitě rozumné pídit se po zárukách.
BMW M5 od G-Power dostalo třídílné kované jedenadvacítky Silverstone RS s pneumatikami značky Michelin o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 305/25 ZR21 vzadu. Vkusná kola ukrývají zakázkový brzdový systém se šestipístkovými třmeny a ocelovými kotouči o průměru 396 mm vpředu. Jako ještě lepší volba se jeví karbon-keramika (s průměrem předních kotoučů 400 mm), která snižuje neodpruženou hmotu brzdového systému na polovinu. Podvozek doplňují tlumiče GM5-RS s možností nastavit kompresi i odskok v devíti krocích.
Jak možná správně tušíte, o Stage 1 pro M5 F10 můžou přemýšlet - vzhledem jejich společnému technickému základu - také potenciální zájemci o novou BMW M6 ve verzi kupé a kabrio. Cenu G-Power zatím neuvádí.


Čeká se na vice fotografií, ale už ty první ukazují, že výstřednost nebude pro M5 od G-Power přáznačná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 11 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
dnesElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch