Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Stage 1: úprava na 640 koní je již k mání
18.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Společnost G-Power z bavorského Autenzellu se poprvé pustila do úprav BMW M5. Už jejich „první stupeň” se dokáže rozjet na stovku za 3,9 s.
Německý tuningový specialista na BMW a tvůrce strojů M3 Tornado RS nebo X6 M Typhoon, firma G-Power, uznává, že současná M5 F10 je velmi rychlý automobil. Pro společnosti podobného zaměření to ale znamená, že ve výsledku může být po jejich zákroku ještě mnohem rychlejší. G-Power toho u předchozích atmosférických agregátů dosáhl instalací mechanicky poháněného kompresoru a třeba na základě minulé M5 vytvořil jeden z nejrychlejších sedanů na světě s výkonem 800 koní a schopností uhánět až 372 km/h.
Aktuální vůz je ve srovnání se starším Hurricane RR poněkud klidnější povahy, ale G-Power upozorňuje, že se jedná pouze o první stupeň. Ten podle úpravce údajně nenarušuje životnost motoru a v plném rozsahu respektuje standardní vnitřní elektronickou ochranu diagnostické funkce řídicí jednotky. Zvýšení výkonu z 560 na 640 koní a točivého momentu z 680 na 777 newtonmetrů bylo samozřejmě dosaženo přeprogramováním, úpravou zapalování a vstřikování paliva.
G-Power kromě toho mění standardní tlumiče výfuku na nové z nerezu se čtyřmi koncovkami výfuku o průměru deset centimetrů. M5 je díky tomu schopna rozjet se na stovku za 3,9 sekundy, o čtyři desetiny vteřiny rychleji než standardní auto a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 11,9 s. Maximálka by měla být výrazně přes 300 km/h, společnost ale přesnou hodnotu neuvádí.
Působivá čísla kalí pouze fakt, že nejvyšší doporučená hodnota točivého momentu pro sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT od firmy Getrag by měla být 700 newtonmetrů, takže je určitě rozumné pídit se po zárukách.
BMW M5 od G-Power dostalo třídílné kované jedenadvacítky Silverstone RS s pneumatikami značky Michelin o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 305/25 ZR21 vzadu. Vkusná kola ukrývají zakázkový brzdový systém se šestipístkovými třmeny a ocelovými kotouči o průměru 396 mm vpředu. Jako ještě lepší volba se jeví karbon-keramika (s průměrem předních kotoučů 400 mm), která snižuje neodpruženou hmotu brzdového systému na polovinu. Podvozek doplňují tlumiče GM5-RS s možností nastavit kompresi i odskok v devíti krocích.
Jak možná správně tušíte, o Stage 1 pro M5 F10 můžou přemýšlet - vzhledem jejich společnému technickému základu - také potenciální zájemci o novou BMW M6 ve verzi kupé a kabrio. Cenu G-Power zatím neuvádí.
Čeká se na vice fotografií, ale už ty první ukazují, že výstřednost nebude pro M5 od G-Power přáznačná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis