Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 F10 Bi-Tronik III detailněji: na cestě k 800 koním
2.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
G-Power má v plánu překonat svůj rekordní model Hurricane RR s výkonem 800 koní. Model M5 F10 Bi-Tronik III je pouze přestupní stanicí.
Aktuální BMW M5 vyladěné německou společností G-Power jsme zde již podrobně představovali. Všechny nejdůležitější čísla a seznam modifikací najdete v předchozím článku, ale tuningový specialista momentálně zveřejnil několik nových fotografií a doplnil je dalšími informacemi. Tady jsou.
Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, sériovém výkonu 560 koní a točivém momentu 680 newtonmetrů byl vylepšen pomocí elektronické úpravy nazvané G-Power Bi-Tronik III a nového nerezového výfukového systému s laděným zvukem „Deeptone“. Výsledkem je 640 koní a 777 Nm (což stačí na stovku za 3,9 s a nejvyšší rychlost 315 km/h) a hluboké tóny produkované kvartetem koncovek výfuku.
Minule jsme upozorňovali na problém s konstrukčními limity sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT, která je výrobcem - společností Getrag - dimenzovaná na maximální točivý moment 700 Nm. Předchozí tisková zpráva se překročení této hranice nevěnovala vůbec, novější jen okrajově. G-Power tvrdí, že při přestavbě věnovali převodovce zvláštní důraz. Při řazení omezuje elektronika nejvyšší přenášenou sílu tak, aby se snížilo zatížení a zabránilo nadměrnému opotřebení lamel. Snad by to tedy mělo být v pořádku.
Vůz jezdící na 21“ kolech má ve vyšší specifikaci karbon-keramické brzdy, šestipístkové třmeny vpředu, zvětšené destičky a pancéřované brzdové hadice. G-Power BMW M5 F10 jede podle jeho autorů ve stopě Hurricane RR s přeplňovaným V10 o výkonu 800 koní a schopného uhánět rychlostí až 372 km/h. Tento vůz svými 640 koňmi na něj zatím nemá, ale firma již pracuje na modelu Hurricane II, který se rozhodně nebude chtít nechat zostudit.
640 koní upraveného BMW M5 není málo, podle G-Power ale není ani 800 koní dost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva