Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní
17.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.
Ač to konzervativním příznivcům mnichovské sériové techniky může znít neuvěřitelně, německému specialistovi na BMW - společnosti G-Power - se podařilo najít devadesát devět majitelů pro svůj nejostřejší vůz v nabídce, postavený ještě na základech minulé generace M5 E60. Jako milník ve výrobě modelu Hurricane RR se firma rozhodla postavit ještě divočejší verzi vozu s pořadovým číslem 100, který jen stěží potřeboval další výkon a přeci jej dostal.
Základem konverze M5 Hurricane RRS se stala výměna původních mechanicky poháněných kompresorů ASA T1-313 za poněkud větší jednotky ASA T1-316. Výsledkem je zvýšení výkonu pětilitrového desetiválce z rovných 800 na 830 koní při 7 500 až 8 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrů při 6 500 ot./min.
Tento potenciál omezuje prakticky jen trakce dvacetipalcových gum Michelin Pilot Sport o šířce 285 milimetrů, které při jejich plném využití zajistí akceleraci na stovku za 4,3 sekundy. S dalším zrychlováním to mají zadní pneumatik o kousek snadnější a na 200 km/h se vůz dostane za velmi solidních 9,1 vteřiny. Tří set Hurricane RRS udolá za 25,2 sekundy a s dostatečně posunutým pudem sebezáchovy se upravená M5 umí při plném plynu dostat až na 370 km/h.
Protože světle modré bourací kladivo občas potřebuje postavit do cesty ještě silnějšího soupeře, vybavili jej v dílnách také pořádnými brzdami. Rotaci předních kotoučů s průměrem 396 mm zpomalují šestipístkové brzdiče, o zadní s průměrem 380 mm se zase starají třmeny vybavené čtyřmi pístky na každé straně.
Pokud to zákazník uzná za vhodné a dovoluje mu to jeho bankovní účet, může si poručit místo ocelových karbon-keramické kotouče. Jejich přesnou cenu G-Power neuvádí, ale rozhodně budou plně odpovídat částce potřebné jen na přestavbu motor - vyjde na 57 tisíc eur, v přepočtu téměř jeden a půl milionu korun.
Pokud někdy uvidíte ve zpětném zrcátku tuhle světlemodrou šmouhu a napadne vás dát si sprint, měli byste mít pod zadkem alespoň Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel