Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW 1 M Coupe: kil méně, koní více, všechno jinak
20.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
G-Power znovu nezklamal a beztak respektovanou 1 M Coupe posunul do jiné dimenze. Přišla o turbo, přesto M3 jen mává na rozloučenou.
U G-Poweru se s věcmi nikdy moc nemazali. Už tak silným autům od BMW M byli schopni nadělit ještě spoustu koní navíc a nezůstali přitom jen u nějakých softwarových úprav. Důkazem budiž třeba šílená M5 E60 Hurricane RRS s až 830 koňmi nebo podobně pojatá G-Power M3 E46 která dokáže smazat rozdíly mezi předchozí a současnou generací M3. Rovných 800 koní ale už u G-Poweru zvládli dostat z nové M5 F10 a svatá jim není ani jinak uctívaná 1 M Coupe.
Tohle auto je opravdu dobré, když si ale projdete náš test, zjistíte, že má přinejmenším jednu drobnou vadu - motor. Což o to, síly má jak stádo volů, ale je přeplňovaný a turbo je v tomto případě velkou překážkou k precizní ovladatelnosti a bezmezné radosti z jízdy. Zřejmě i proto začal G-Power se svými úpravami právě u něj.
Turba z něj prostě vymontoval a nahradil je svým oblíbeným kompresorem ASA (neplést s firmou na vyvážení popelnic, jakkoli i v jejím případě lze o nějaké kompresi hovořit...). A nezůstal jen u něj. Aby se motoru snáze dýchalo, dostal nové svody, titanové výfukové potrubí a koncový tlumič s elektronicky přepínatelnou průchodností a tedy dvojakým zvukovým projevem. Díky použití titanového potrubí bylo navíc ušetřeno citelných 20 kilogramů hmotnosti.
Motor pochopitelně dostal i nové softwarové řízení a se vším zmíněným se nyní může pochlubit výkonem až 435 koní v 6 000 ot./min pramenícím z točivého momentu vrcholícího hodnotou 590 Nm v 1 500 ot./min. Už z toho je zřejmé, že šíře použitelných otáček dále vzroste, stejně jako to, že výkon bude citelně vyšší v celém jejich spektru. Oproti sérii jde o 95 koní a 90 Nm k dobru a to jsou ve výsledku lepší čísla i než u stále prodávané M3 E92. A co více, firma pochopitelně slibuje briskní odezvy motoru, kterými se sériová 1 M nemůže chlubit ani ve snu.
Ale nebyl by to G-Power, kdyby zůstalo jen u motoru. Modifikací se dočkal také podvozek, který dostal tlumiče GM1-RS nastavitelné v devíti režimech a dále nová, 20" kola Silverstone vlastní výroby s pneumatikami Michelin Pilot SuperSport o rozměrech 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20.
Jak to všechno jede? I to víme - na stovku zrychluje tenhle diblík za 4,5 sekundy, maximální rychlost činí úctyhodných 300 km/h. O zpomalení se pak starají nové kotoučové brzdy s předními disky o průměru 396 mm a šestipístkovými třmeny, kdyby vám to bylo málo, k dispozici jsou i karbon-keramické kotouče.
Dobrá práce? Vypadá to tak, ceny ale odpovídají. Na modifikaci motoru si připravte 10 238 Eur (cca 256 000 Kč) bez poplatku za instalaci, 20" kola s Micheliny vás vyjdou na 4 479 Eur (cca 112 000 Kč), brzdy pak od 4 786 Eur (cca 120 000 Kč) až po 14 460 Eur (cca 362 000 Kč) podle toho, jestli dáte přednost oceli nebo keramice. Takže, jdete do toho?




G-Power BMW 1 M Coupe vypadá zvenku docela nevinně, ve svých útrobách ale ukrývá malou větrnou smršť
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Cremona: Test WorldWCR 2. den včera 18:01
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství včera 08:00
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
- Augusto Fernandez nahradí Oliveiru také při GP Kataru 2.4.2025
Nejnovější články
Němci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraVracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
včeraZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
včeraArabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
včeraPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.04. 23:01 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 04.04. 19:13 - mlunovozík
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.04. 14:08 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch