Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Mustang pro SEMA 2014: speciálům kraluje hotrod s 775 koňmi
5.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) V Las Vegas se ukazují nové Mustangy s kompresory i bez nich, nabízející různé výkony. A je tu i závodní stroj 500koňým čtyřválcem.
Nových Mustangů je na SEMA Show 2014 hromada, a to nejen proto, že je tento stroj stále ještě novinkou. Tuneři - ale nejen oni, také divize Ford Racing - se proto činí, aby na největší americké tuningové přehlídce ukázali to nejlepší a nalákali co nejvíce zákazníků.
Stálicí mezi úpravci pracujícími na Fordu Mustang je firma Roush, která se spojila s divizí Ford Racing a pro Mustang GT, tedy variantu s pětilitrovým osmiválcem Coyote standardně dávajícím 435 koní, vytvořila kompresorový kit. Z videa, na které se můžete podívat níže, se dozvídáme, že z pětilitru tak nyní na kola proudí přes 600 koní. Úpravy zevnějšku či podvozku nečekejte, jde tu jen o přeplňování motoru.
„Zkombinováním našich zkušeností vznikl neobyčejný kompresorový kit pro Mustang GT,” říká Doug White, manažer součástek u Ford Racing. „Software a kalibrace byly vyvinuty v testovacích zařízeních Ford Racing. Výsledkem je sada, která nabízí špičkový výkon při zachování dobré použitelnosti vozu,” dodává. Tento kompresor má být k mání u všech dealerů Fordu ještě ke konci tohoto roku a očekávejme ho také pod kapotou Mustangu kompletně upraveného u Roushe, který se ukázal koncem září.
Úpravce s názvem Steeda Autosports ještě někteří mohou mít v paměti v souvislosti se zprávami o nadváze, které v červnu tohoto roku pramenily právě od této firmy. Později se čísla přes 100 kg ukázala jako nepravdivá, to spolu s informací, že Steeda nadváhu více odhadla než změřila. Zda touto firmou upravený Mustang GT je také patřičně odlehčen, zatím nevíme, ale moc bychom na to nesázeli, třebaže na karoserii je vidět pár karbonových doplňků.
Ty tu ale budou spíš za účelem aerodynamické stability, protože Steeda - patrně pomocí kompresoru, přesné informace zveřejněny nebyly - „nafoukla” pětilitr Coyote až na 775 koní, o 340 více, než nabízí ve standardním provedení. Pokud byste po takové síle neprahli, ale 435 koní by přece bylo málo, úpravce nabídne 480 koní bez přeplňování anebo 650 koní, tentokrát již kompresorových. Podle Steedy bude síla motoru krocena úpravami šasi a speciálním, „precizně navrženým” odpružením G/Trac.
Ani čtyřválcový 2,3litrový motor EcoBoost na SEMA Show nebude chybět. Stroj s názvem Full-Race Motorsports Mustang vznikl pro účast v soutěžích SCCA (Sports Car Club of America) a v časovkách. Dostal hromadu vylepšení, zejména na podvozku - je tu nové odpružení s nastavitelnými tlumiči i stabilizátory, samosvorný diferenciál nebo brzdy Brembo. Uvnitř najdeme závodní sedadla s certifikací FIA a pod přední nárazník se nastěhovalo karbonové lízátko, jehož rozměry skutečně dělají dojem. Vidíme tu také obří zadní křídlo a i kola patrně budou jiná, lehčí.
O výkon se stará již zmíněný čtyřválec, který standardně dává 310 koní a asi 400 Nm. Dostal balíček s názvem FreakoBoost, který obsahuje nové sání, svody, potrubí k turbodmychadlu, mezichladič, chladič oleje a nový výfukový systém za katalyzátorem. Také sériové turbo udělalo místo novému twin-scrollu od BorgWarner, který zejména stojí za odhadovaným výkonem 500 koní a 609 Nm. Detaily zrychlení či maximálky zatím nejsou známy, stejně jako u většiny ostatních vozů v tomto článku.
A konečně, červené kabrio s černým ochranným rámem nad sedačkami se jmenuje Mustang Outlaw, tedy Psanec, a je dílem firmy Classic Design Customs. Tento stroj kromě zmíněného rámu, který na standardním otevřeném Mustangu 2015 nenajdete, dostal také dvacetipalcová kola a upravenou masku chladiče a nárazníky.
Pod kapotou pracuje osmiválec Coyote, tentokrát díky kompresoru naladěný na 625 koní. Kompresor údajně pochází od Ford Racing, zda je to ale ten stejný, kterým jsme tento článek otevřeli, nevíme, ale vyloučit to nelze. Zvládnout výkon navíc pomáhají brzdy Wilwood a odpružení firmy Steeda.
Kompletní foto- a videogalerie
Roush se podílel na kompresoru připravovaném divizí Ford Racing...
... ale také připravil vlastní kompletně upravený stroj, který onen kompresor dost možná dostane
Steeda Autosports nabídne kromě bodykitu také zvýšení výkonu Coyote na 480 koní, s kompresorem až na 775 koní
Závodní Full Race Mustang má čtyřválec EcoBoost s novým turbem a pěti stovkami koní
Otevřený Ford Mustang Outlaw má díky kompresoru 625 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis