Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka
6.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.
Exhibičním videím Kena Blocka zvaným Gymkhana se příliš často nevěnujeme, staly se z nich už příliš samoúčelné show. Pro sedmou kapitolu této jeho snahy si však vybral - či snad spíše lépe řečeno postavil - docela zajímavý stroj, který ignorovat nechceme. Vystavil ho na SEMA Show 2014 a podle fotografií lze snadno odhalit, že základem pro Ford Hoonicorn RTR, jak se kreace jmenuje, byl Ford Mustang notchback, konkrétně z roku 1965.
Už druhý pohled ale napoví, že toho z něj moc nezbylo - na částech karoserie je místo plechu karbon a vůz stojí na trubkovém šasí. Tento Mustang byl upraven téměř k nepoznání v kooperaci Blockovy firmy Hoonigan Racing Division, tunera RTR driftera Vaughna Gittina juniora a společnosti ASD Motorsports, v jejíž dílně tento stroj také vznikl.
Sériový 4,7litrový osmiválec pod kapotou ustoupil přeplňovanému motoru Roush Yates V8, který je závodním motorem Nascar a z objemu 6,7 litru dává ohromných 845 koní. Tento výkon proudí na všechna kola - ano, čtete správně, tento Mustang není zadokolka - přes zakázkově vyrobenou čtyřkolku od firmy Sadev. Neznáme přesné specifikace, ale závodní samosvory berte jako samozřejmost. Stejná společnost dodala šestistupňovou sekvenční převodovku.
Vnější design je podle dostupných informací mixem vozů WRC, DTM a angličáků, se kterými si Ken Block hrál jako malý. Nepochybujeme ale, že bude i aerodynamicky funkční, podle účelu, za jakým byl stvořen. V podstatě všechny doplňky jsou pochopitelně karbonové a kola jsou značky fifteen52, třídílného designu R40. Mají 18 palců v průměru a obouvají pneumatiky Pirelli Trofeo R o šíři 295 mm. „Tohle je projekt, na kterém jsem pracoval dva roky, takže vidět ho konečně v cíli a moci ho řídit pro sedmou kapitolu Gymkhany bylo skutečně skvělé,” řekl Ken Block.
„Spolupráce s RTR byla správnou volbou, protože Mustangy tvoří celý jejich svět, ale na tomto stroji se skutečně překonali. Smysl pro detail s výrobou a karoserií mě ohromil. Je to nepochybně nejlepší auto pro Gymkhanu, které jsem kdy měl,” dodal Block. Připomeňme, že dříve jezdil se závodními Imprezami a Fiestami WRC.










Ford Hoonicorn RTR má z prvního Mustangu jen části karoserie
Takto se nový výtvor Kena Blocka a spol. ukazuje na SEMA Show 2014
Zdroje: Hoonigan Racing Division, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová verze Audi A5 vás chce připravit o víc peněz, litry v zavazadelníku i iluze o německých prémiových autech
26.3.2025Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 17:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB