Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka
6.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.
Exhibičním videím Kena Blocka zvaným Gymkhana se příliš často nevěnujeme, staly se z nich už příliš samoúčelné show. Pro sedmou kapitolu této jeho snahy si však vybral - či snad spíše lépe řečeno postavil - docela zajímavý stroj, který ignorovat nechceme. Vystavil ho na SEMA Show 2014 a podle fotografií lze snadno odhalit, že základem pro Ford Hoonicorn RTR, jak se kreace jmenuje, byl Ford Mustang notchback, konkrétně z roku 1965.
Už druhý pohled ale napoví, že toho z něj moc nezbylo - na částech karoserie je místo plechu karbon a vůz stojí na trubkovém šasí. Tento Mustang byl upraven téměř k nepoznání v kooperaci Blockovy firmy Hoonigan Racing Division, tunera RTR driftera Vaughna Gittina juniora a společnosti ASD Motorsports, v jejíž dílně tento stroj také vznikl.
Sériový 4,7litrový osmiválec pod kapotou ustoupil přeplňovanému motoru Roush Yates V8, který je závodním motorem Nascar a z objemu 6,7 litru dává ohromných 845 koní. Tento výkon proudí na všechna kola - ano, čtete správně, tento Mustang není zadokolka - přes zakázkově vyrobenou čtyřkolku od firmy Sadev. Neznáme přesné specifikace, ale závodní samosvory berte jako samozřejmost. Stejná společnost dodala šestistupňovou sekvenční převodovku.
Vnější design je podle dostupných informací mixem vozů WRC, DTM a angličáků, se kterými si Ken Block hrál jako malý. Nepochybujeme ale, že bude i aerodynamicky funkční, podle účelu, za jakým byl stvořen. V podstatě všechny doplňky jsou pochopitelně karbonové a kola jsou značky fifteen52, třídílného designu R40. Mají 18 palců v průměru a obouvají pneumatiky Pirelli Trofeo R o šíři 295 mm. „Tohle je projekt, na kterém jsem pracoval dva roky, takže vidět ho konečně v cíli a moci ho řídit pro sedmou kapitolu Gymkhany bylo skutečně skvělé,” řekl Ken Block.
„Spolupráce s RTR byla správnou volbou, protože Mustangy tvoří celý jejich svět, ale na tomto stroji se skutečně překonali. Smysl pro detail s výrobou a karoserií mě ohromil. Je to nepochybně nejlepší auto pro Gymkhanu, které jsem kdy měl,” dodal Block. Připomeňme, že dříve jezdil se závodními Imprezami a Fiestami WRC.
Ford Hoonicorn RTR má z prvního Mustangu jen části karoserie
Takto se nový výtvor Kena Blocka a spol. ukazuje na SEMA Show 2014
Zdroje: Hoonigan Racing Division, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch