Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
16.1.2025 | Petr Prokopec
Auto, na které se díváte, vypadá jako Ferrari Purosangue, ve skutečnosti je to ale obyčejná Toyota Crown Sport. Drahý italský stroj evokuje už v sérii, a tak se dotažení práce samotné automobilky až do krajnosti vyloženě nabízelo. Maranello to stěží ponechá bez povšimnutí.
Před dvěma lety Toyota představila nové SUV zvané Crown Sport. Pokud vám toto jméno nic neříká, bude to tím, že vůz zatím nenabízí jinde než ve své domovině, kde si zákazníci mohou vybrat mezi hybridním a plug-in hybridním pohonem. Zajímavé je, že v roce 2021 se tento vůz jako koncept pochlubil jen bateriovým pohonem. Jakožto prototyp blízký sériové verzi, jenž se ukázal v červenci 2022, ale již pod přední kapotou disponoval spalovací dva-pětkou doplněnou částečnou elektrifikací.
Hnací ústrojí nicméně není tím, proč se o voze, který u nás není v prodeji, opakovaně zmiňujeme. Za vším stojí design, který nápadně připomíná Ferrari Purosangue. I když správně bychom měli napsat, že italské SUV je podobné Toyotě Crown Sport, neboť maranellští se svou trochou do mlýna přišli až v září 2022. A i když na únik prvních snímků došlo již v únoru, tedy půlroku před prezentací japonského vozu, Toyota musela mít design své obdoby hotový už dávno.
Ve finále je ale jedno, kdo přišel jako první a kdo jako druhý. Většina světa totiž bude mít Crown Sport zafixovaný jako Purosangue pro chudé. A po letošním tokijském autosalonu bude tento dojem ještě silnější, neboť show si nenechala ujít ani japonská tuningová společnost Aero Over. Ta v podstatě dotáhla věci do „italského konce“, neboť SUV Toyoty osadila novým nástavcem čelního nárazníku a zadním difuzorem, který je spojen se čtyřmi koncovkami výfuku.
Kromě toho dorazila také odlišná litá kola, stejně jako žluté emblémy silně připomínající štíty Ferrari. Název italské značky na nich ale nenajdete, místo toho jde o jinak zpracované logo rodiny Crown. Tedy o korunku, která má vybrané modely Toyoty stavět někam na pomezí mezi běžnou produkci a prémiový Lexus. Onen žlutý podklad ale okamžitě svádí k tomu, aby vám v hlavě vytanula silueta vzpínajícího se koníka s předními nohami ve vzduchu.
Bude zajímavé, jak na tuto kreaci zareaguje Ferrari, neboť jakkoli přímo nedošlo na použití jeho názvu a emblémů, snaha zmást publikum je tu očividná a Ferrari nemá problém žalovat ani vlastní zákazníky za větší banality, než je tento zjevný parazitimus. K ošálení ostatních navíc budou zapotřebí jen „drobné“, neboť Aero Over za svůj kit požaduje docela směšné částky. Čelní nástavec a zadní difuzor totiž vychází na 250 tisíc yenů (cca 39 tisíc korun) a tutéž částku stojí i nové zakončení sériového výfuku.
Je sice třeba počítat s tím, že další peníze dáte za nalakování těchto komponentů a montáž, ovšem i přesto vám na bankovním účtu ještě něco zůstane. Ostatně samotná Toyota Crown Sport startuje na 5,9 milionech yenů (920 tisíc Kč), za dalších 10 500 JPY (1 650 Kč) pak máte k dispozici ještě veškeré samolepky. Purosangue oproti tomu pod 15 milionů korun stále nekoupíte ani ojeté, úspora tedy bude značná, jakkoli skutečné Ferrari s motorem V12 s touto Toyotou pochopitelně nezískáte.





Co vidíte, Toyotu nebo Ferrari? Pokud máte pocit, že jde o Purosangue, pak se pletete, ve skutečnosti tu máme Crown Sport ověnčený několika málo doplňky. Foto: Aero Open, tiskové materiály
Zdroj: Aero Open
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 9 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025Volný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
19.3.2025Mercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
19.3.2025Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
19.3.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.18. 19:35 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:22 - stst2
- Rychlodotazy 04.18. 18:02 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom