Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru

Po pouťovém Aventadoru se úpravce držel poněkud zkrátka. Exteriér přizdobil několika karbonovými doplňky, výkon pak navýšil na 764 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru

5.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po pouťovém Aventadoru se úpravce držel poněkud zkrátka. Exteriér přizdobil několika karbonovými doplňky, výkon pak navýšil na 764 koní.

Po Lamborghini Aventador se pozornost německé tuningové firmy DMC zaměřila na dalšího italského plnokrevníka. V případě Ferrari F12 Berlinetta však byla umírněnější, a to s vizáží i úpravami v motorovém prostoru.

Výkon 6,3litrové dvanáctiválcové pohonné jednotky byl totiž zvýšen ze standardních 740 na 764 koní, k čemuž jí stačila výměna výfuku za průchodnější výfukové potrubí. To je mimochodem titanové, a tak došlo ke snížení jeho hmotnosti. Díky těmto dvěma dílčím úpravám (a patrně i dále zmíněným modifikacím aerodynamiky nebo odlehčení kol, ale berte to s rezervou) prý maximální rychlost vzrostla z 340 na 350 km/h. O akceleraci DMC nemluví, předpokládáme však, že i v jejím případě by se koník z Maranella měl dočkat zlepšení parametrů standardního modelu, který z klidu na dvoustovku zrychluje za pouhých 8,5 sekundy.

Ani po stránce vizuální se tentokráte DMC neodvázalo. Pouťový vzhled Lamborghini Aventador LP900 tak zůstává zapomenut, místo něj je tu pouze několik karbonových doplňků, které dobře ladí s modrým metalickým lakem. Je však nutné zmínit, že snímky jsou jen počítačovými retušemi. Reálný vzhled čelního lízátka pod standardním nárazníkem, nové kapoty, střechy s nasávacím otvorem a křídla inspirovaného Ferrari 599XX se tak může odlišovat.

Najisto se ovšem dá počítat s unikátními odlehčenými koly, které obouvají pneumatiky Pirelli Sport o rozměru 255/30 ZR21 vpředu a 335/25 ZR22 vzadu. Příliš změn se pak také nedá čekat u karbonového krytu motoru nebo obkladů interiéru ze stejného materiálu. O cenách se DMC nezmiňuje, stejně jako neznáme datum, kdy by modifikace vedoucí ke stvoření Ferrari F12 nazvaného SPIA měly být k mání. Jakmile se ovšem firma pochlubí s videem, jako to udělala u Aventadoru, určitě se opět přihlásíme.


Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 1 - Ferrari F12 SPIA DMC 01Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 2 - Ferrari F12 SPIA DMC 02Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 3 - Ferrari F12 SPIA DMC 03Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 4 - Ferrari F12 SPIA DMC 04Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 5 - Ferrari F12 SPIA DMC 05Ferrari F12 Berlinetta SPIA: tuning od DMC zaúřadoval na karoserii i v jejím nitru - 6 - Ferrari F12 SPIA DMC 06
Německá tuningová firma DMC se podívala na Ferrari F12. Prozatím jen na počítačových retuších, výsledek však oproti předchozí kreaci v podobě Lamborghini Aventador nevypadá pouťově

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.