Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari 458 Spider Hennessey: dvě turba, 738 koní a stovka za 2,8 sekundy
14.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Absence přeplňování u Ferrari 458 snad nikomu nevadí, výkonový deficit oproti McLarenu už by ale vadit mohl. Hennessey má řešení.
Ferrari 458 Spider svádí se svým britským konkurentem McLarenem MP4-12C Spider bitvu na život a na smrt. Komplexnější souboje většinou vyhrává Ferrari, výkonem ale vítězí Brit - v sériovém provedení má pod kapotou 625 koní oproti 578 koním Ferrari. Pokud vám ale nevadí trocha amerického tuningu na italských supersportech, texaská firma Hennessey má velmi jednoduché řešení - dvě turbodmychadla, jimiž výkon 458 poskočí na 738 koní, točivý moment pak vzroste až na úroveň 724 Nm.
I když je tuning Ferrari poměrně vzácnou věcí a někteří jej mohou považovat za svatokrádež, Hennessey není první firmou, která se do otevřené 458 pustila. Měli jsme tu stroj od Novitec Rosso, který bez přeplňování vytáhl z 4,5litrového osmiválce Ferrari 609 koní, a později od Wheelsandmore, který se dostal na 647 koní, také s atmosférickým plněním. Úprava Američanů je tedy zatím nejvýkonnější a přitom je třeba myslet na to, že hodnota 738 koní platí při použití 93oktanového benzínu. S evropským palivem o stovce či více oktanech by se toto číslo teoreticky mohlo podívat někam nad 750.
John Hennessey, majitel a šéf stejnojmenné tunerské firmy, komentuje svůj stroj se slovy: „Majitelé Aventadoru, mějte se na pozoru!” Nejsou to slova úplně planá - 738 koní v 8400 otáčkách, tedy o nějakých 170 více, než v základu, a 724 Nm v 5600 otáčkách zaručují Spideru sprint na stovku za 2,8 vteřiny, což je čas těch nejlepších z nejlepších. Čtvrtmíle s pevným startem se odehraje za 10,5 sekundy a v cíli má 458 Twin Turbo rychlost 219 km/h.
K cestě za takovými výkony úpravce v rámci kitu HPE700 Twin Turbo použil dvě turba s dvojitými kuličkovými ložisky, kompletně nerezové potrubí sání a výfuku, dva obtokové ventily pro regulaci plnícího tlaku, dva vysokoprůchozí vzduchové filtry, vodní mezichladič stlačeného vzduchu a speciálně upravený olejový systém motoru a převodovky a palivový systém. Většina těchto částí je v motorovém prostoru skryta pod novými karbonovými kryty, které jsou na obrázcích dobře vidět. Úpravu doznala samozřejmě také řídící jednotka a v interiéru a na motoru přibyly nezbytné plakety se sériovým číslem. V rámci balíčku je také instalace, testy na brzdě i na rychlostní dráze a záruka na rok nebo 12 tisíc mil.
Mezi dalšími doplňky, které si můžete nechat na svůj Spider (a nebo i kupé, pochopitelně) u Hennessey nainstalovat, je karbonový aerodynamický kit, který se zatím stále vyvíjí, ale bude obsahovat lízátko vepředu a malý spoiler vzadu. Dále zde jsou 20" kola Hennessey, která pravděpodobně vidíme na obrázcích, s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport, nastavitelný podvozek od KW a speciální interiér z kůže a alcantary s karbonovými doplňky.
Přeplňované motory mají své nevýhody, hlavně prodlevu turba, který tisková zpráva připouští: „Když se pohybujete v nízkých otáčkách, na nějakou prodlevu narazíte, ale ve chvíli, kdy se dostanete do toho správného pásma otáček, stíháte jen střílet kvalty jako rány z revolveru. Zatáhl jsem za pádlo pětkrát, nebo šestkrát? Abych řekl pravdu, sám jsem to ve všem tom vzrušení přestal počítat...”
Ani zvuk, který si můžete poslechnout na videu přímo od Hennessey, není tak strašný, i když symfonii, kterou vydává standardní 458, se rovnat nemůže. A co si za všechnu tu sílu a teatrální zážitek Texasané účtují? Nainstalovaný kit HPE700 Twin Turbo přijde na 59 995 dolarů (asi 1 150 tis. kč), samozřejmě bez auta, jehož dodání bude na vás. V ceně je již zmíněná roční záruka a kompletní testování, takže nemusíte mít strach, že by na stroji celkem za více než sedm milionů korun bylo něco špatně.

































738 koní by v motorovém prostoru mohlo být vidět o trochu víc, ale u tohoto stroje jde spíš o výkony.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejčtenější články
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025K mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
5.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
6.4.2025Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
6.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva