Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Fanda na starý Mercedes namontoval výfuk za 281 tisíc, teď zní jako Formule 1
9.9.2019 | Mirek Mazal
Nepřeháníme ani trochu, dříve tichá, komfortní limuzína nyní ječí takovým způsobem, že se tomu nelze nesmát. Podmínkou byl „jen” šestilitrový motor V12 pod kapotou a velmi drahý výfuk.
Mercedes třídy S generace W140 vyráběný mezi lety 1991 a 1998 byl primárně velmi pohodlnou limuzínou, pochopitelně. Jejím vrcholem byla verze AMG se sedmilitrovým V12, která byla určena „sportujícím” manažerům. Pro ty, kteří preferovali spíše nenápadnost kombinovanou s noblesou dvanáctiválce, byla v nabídce verze S600 s motorem M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm. Pohonná jednotka určená k noblesní dynamické jízdě dokázala v plném nasazení hnout 2 265 kilogramy na rychlost až 250 km/h, zrychlení na stovku se stalo otázkou 6,1 sekundy.
V sériovém provedení Mercedes projevy pohonné jednotky maximálně potlačoval, protože verze S600 byla primárně určena k dlouhým přesunům bez potřeby slyšet jakékoliv rušivé elementy. Jenže prvotřídně utlumená limuzína byla poháněna agregátem se stejným technickým základem jako Pagani Zonda, která z V12 udělala ničitele lidských sluchovodů.
Jedním z rozdílů mezi oběma auty je samozřejmě výfuk. Mercedes použil k odvedení výfukových spalin speciálně navržené potrubí utišující projev 408 koní, Zonda vývod zkrátila na nejmenší možnou délku s minimálním zkreslením dvanáctiválcového rachocení.
Všechny spojitosti si uvědomil fanoušek všeho automobilového, který si říká effspot a který má tu čest být majitelem staršího Mercedesu S600. A právě na ten nechal namontovat kompletně nový výfuk s dálkově ovládanými klapkami. Blíže neupřesněné zařízení z Japonska, které přišlo v přepočtu na extrémních 281 tisíc korun, odstranilo všechny tlumicí prvky, proto luxusní sedan nově zní ještě lépe než Pagani. Jekot podobný monopostu Formule 1 je skutečně mimořádný.
Kolemjdoucí nečekají od plavného Mercedesu tak děsivý zvuk, proto každé přidání plynu vyvolává šok chodců a o to větší radost posádky. Jízda v tunelu je pro autory vylepšení čistá extáze, Lamborghini či Ferrari se najednou podobají klidným modelům s ucpanými koncovkami. Jistě poněkud dětinská modifikace na poměry třídy S, své kouzlo ale nepochybně má.
Mercedes-Benz S600 W140 s upraveným výfukem dnes straší Japonce, úprava přišla na neskutečných 281 tisíc Kč
Zdroj: effspot@Youtube
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel