Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Dodge Charger Juiced: velký sedan dostal V10 z Viperu a skoro 660 koní
15.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pod kapotu Chargeru se stěhuje V10 Viperu. Zatím je to koncept, ale od Moparu, a tak by teoreticky mělo být možné nechat si jej postavit na zakázku.
Atmosférický desetiválec Chrysleru určený původně pro pickupy Ram a následně Dodge Viper se během dvaceti let dostal díky úpravcům, stavitelům hot-rodů i samotným konstruktérům třetího největšího amerického koncernu do bezpočtu veteránů i nových aut a stejný osud zřejmě potká také poslední verzi o objemu 8,4 litru a výkonu 649 koní ze současného SRT Viper.
Nově se díky speciálnímu oddělení Mopar dostal jeden kousek V10 do aktuálního sedanu Charger, který se jako mobilní poutač Chrysleru objeví už za dva týdny v Las Vegas na výstavě SEMA 2012. Dosud nejvýkonnější Charger SRT8 disponuje vidlicovým osmiválcem Hemi o objemu 6,4 litru a výkonu 477 koní, cihlově zbarvený koncept nazvaný Dodge Charger Juiced jich má dokonce ještě o něco více, než dárce - firma uvádí 659 koní.
K poněkud lepším parametrům se lidé od Chrysleru dopracovali podle tiskového sdělení použitím tzv. studeného (od horkého motoru odstíněného) sání a katalyzátory s lepší propustností. Půvabné od marketingu je, že do sdělení nezapomněli připsat zmínku o tom, že Charger Juiced zůstává ekologicky šetrným automobilem.
Studie Dodge je postavena na černých dvacetipalcových kolech s pneumatikami Pirelli P Zero, kromě toho byl snížen podvozek, instalován jiný nárazník s výraznějším spoilerem a to je téměř vše, co v tuto chvíli o voze víme. Kabinu dekoruje kůže společnosti Katzkin, hliníkové doplňky a řadicí páka ve tvaru pistolové rukověti.
Nějaká naděje na sériovou produkci? To asi úplně ne, na druhou stranu jde o produkt přímo od tovární divize a tak by neměl být problém nechat si postavit podobnou hračku na individuální objednávku.
Inženýři Chrysleru a Moparu mírně posílili výkon desetiválce z 649 na 659 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie