Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Daihatsu Copen D-Sport: tovární tuning přináší lepší brzdy či skořepiny
1.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského roadsteru byla přepracována jen velmi mírně. Vyšší výkon či větší rozměry kvůli regulím kategorie kei-cars nabídnout nemůže.
Tuningová společnost D-Sport je pro automobilku Daihatsu stejným dvorním úpravcem jako třeba TRD pro Toyotu a Lexus. V minulosti se zadívala hlavně na malý roadster Copen, kterému dodala tužší podvozek a vyladila pohonné ústrojí. Jelikož šlo hlavně o závodní komponenty, bylo vcelku logické, že po jejich instalaci měl japonský prcek veřejné silnice zapovězené. Nová generace ovšem tak daleko nezachází, tedy alespoň prozatím.
Momentálně se totiž program doplňků soustředí především na zkrácené sportovní pružiny, rozpěry určené pro motorový prostor, novou spojku, samosvorný diferenciál či mohutnější brzdové kotouče. Díky nim pak na vůz musela být instalována větší kovaná kola, jež zároveň snižují neodpruženou hmotnost, posílení 0,66litrového agregátu se ovšem nedočkáme.
Na „vině“ je fakt, že vůz i nadále počítá s registračními značkami. Jelikož přitom spadá do kategorie kei-cars, nesmí jeho pohonná jednotka produkovat více než 64 koní. Právě tímto výkonem ovšem disponuje sériový agregát, dalšího ladění se tedy firma D-Sport musela vzdát. Což ostatně platí také o bodykitu, který nesmí přesáhnout 3,4 metru na délku a 1,48 metru na šířku.
V rámci exteriéru jsou tedy jedinou změnou zpětná zrcátka, která si můžete dopřát hned v dvojím designu. Pokaždé by přitom měl být ponížen aerodynamický odpor, o další snížení hmotnosti se pak starají sportovní skořepiny. Zmínit pak můžeme ještě nové LEDkové podsvícení či olejové a vzduchové filtry, tím však odklon od standardu protentokrát končí.
Daihatsu Copen se v dílnách D-Sport proměnilo hlavně po mechanické stránce, na vyšší výkon motoru ovšem kvůli regulím nedošlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024 - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch