Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevíte, co se starou Škodou Octavia? Udělejte z ní nový Ford Mustang, TDI
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
A nebo něčeho takového. Skutečně neobvyklý základ použil pro falešný sporťák Ind. Zkrátil rozvor, protáhl přední dveře, motor TDI ponechal.
Tuning Škody Octavia není ničím neobvyklým, a to ani v dost extrémních podobách. Na našich stránkách jsme se věnovali třeba Octavii RS Bimoto, která disponovala dvěma motory, pohonem všech kol, výkonem 1 000 koní a akcelerací srovnatelnou s Bugatti Veyron. Mimo podobné extrémy existují i umírněnější kreace - třeba od společností MTM, ABT či českých úpravců, kteří obvykle favorizují techniku před vzhledem. Dopřát si pak můžete i řadu univerzálních dílů, které za pár korun pořídíte třeba na čerpacích stanicích a podobnou cenu pak dopřávají autům, na kterých se ocitnou.
To všechno už známe, ale aby někdo vzal Škodu Octavia 1,9 TDI první generace a na jejím základě se pokusil postavit repliku auta z úplně jiného konce světa, používající docela jiný motor a dočista odlišnou koncepci? Něco takového jsme zatím neviděli, dnes vám to ale ukázat můžeme.
Přesně o takovou kreaci se postaral indický úpravce Big Daddy Customs, který se netradičním konverzím věnuje na plný úvazek. V minulosti tak třeba z Daewoo Lacetti vytvořil Ford Mustang Shelby GT500 a třeba Hyundai i20 osadil vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Lamborghini. Opomenuta pak nebyla ani česká produkce, díky čemuž se ze Škody Octavia stala o 2 150 milimetrů prodloužená limuzína Octy Royale. Tomuto vozu se ale věnovat nebudeme, hlavní roli totiž dnes bude hrát zkracování.
Pod názvem Muscle Coupe se totiž skrývá indická Škoda Octavia 1,9 TDI z roku 2008 (jde o první generaci vozu u nás vyráběnou vlastně ještě vcelku donedávna pod označením Tour), která přišla o pár centimetrů na rozvoru. Padáka pak dostaly i zadní dveře, zatímco ty přední byly protaženy. Aby se úpravce nemusel babrat s větším kusem skla, to původní jen doplnil jakousi vsuvkou, na níž navazuje malé boční okénko pro zadní cestující. Zároveň s tím došlo k zaoblení střechy a vytažení blatníků.
Pod nimi se pak skrývají 17palcová litá kola HRS H120 obutá do pneumatik Dunlop Sport o rozměru 225/50. Výkon turbodieselu míří stále dopředu, což je poněkud paradoxní, když si uvědomíme, že předobrazem indické kreaci stál americký Ford Mustang, tedy klasická zadokolka. Tento problém však tuningovou firmu netrápí, stejně jako to, že výsledek vlastně jako Mustang ani nevypadá - tohle je spíše jeho stín, jakkoli se některé prvky snaží vypadat lépe než u originálu. Rozhodně se však nejedná o buclatou záď, která je zřejmě nejošklivější částí vozu.
Ani uvnitř nemluvíme o pastvě pro oči, zvláště pohled na dveře prozrazuje, že tady se s detaily příliš nepáralo. To nám koneckonců dokazují i detaily ke zmiňované limuzíně Octy Royale, na níž úpravce pracoval 50 dnů. Tedy zhruba stejnou dobu, jakou renomovaným tunerům trvá zhotovení návrhů, optimalizace karoserie a následná výroba forem. To jsme ovšem poněkud odbočili.
Vraťme se proto zpátky k indickému „Fordu Mustang“ (Škord Octang?), který se pyšní modře lakovanou spodní částí palubní desky nebo koženým čalouněním prošívaným modrými švy. Ač přitom sedadla vypadají sportovně, již na první pohled mnoho bočního vedení nenabízí. A jakmile pak vaše oči spočinou na čtyřramenném volantu, máte o dárcovském vozu více než jasno.
Tím však náš článek můžeme uzavřít, nic bližšího již úpravce nedodává. V případě pohonné jednotky se tak dá počítat se sériovým 105 koňmi. Je pak otázkou, co daná konverze udělala s jízdní dynamikou a spotřebou, vůbec bychom se ovšem nedivili jejímu zhoršení. Na každý pád, pokud se vám ve stodole povaluje stará Octavia s motorem 1,9 TDI a máte pocit, že je zralá leda do šrotu, není to pravda - může z ní být ještě... Ford Mustang.
Škoda Octavia se v dílnách firmy Big Daddy Customs snažila změnit na Ford Mustang. Výsledek je, řekněme, rozpačitý
Zdroj: Big Daddy Customs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 10 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva