Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní
11.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Velké sliby Callaway ohledně výkonu jejich Corvette se naplnily: kompresor s inovativními mezichladiči zaručuje 627 koní, úprava je dostupná již nyní.
Když se svět před několika měsíci od firmy Callaway, dvorního tunera vozů Chevy Corvette, dozvěděl, že pracuje na vylepšené verzi veleúspěšné Corvette C7 Stingray, očekávání byla velká. Ostatně, úpravce oznámil, že jeho stroj bude mít nejméně 620 koní a 817 Nm. Výsledek je ještě lepší, i když ne o mnoho - 6,2litrový osmiválec LT1 dává díky kompresoru 627 koní a 831 Nm. To je oproti standardnímu, atmosférickému provedení, které dává 456 koní a 610 Nm docela výrazný nárůst, třebaže Callaway Corvette SC 627 nedosahuje parametrů modelu Z06.
Klíčem ke zvýšení výkonu je již zmíněný kompresor, jehož vrchní část vystupuje nad kapotu. Konstrukce je nová, dokonce ještě ani nedostala patent, i když žádost je samozřejmě již podána. Inovativní součástí kompresoru jsou tři kapalinové mezichladiče - primární je společný a dva sekundární slouží pro každou čtveřici válců zvlášť. Podle tiskové zprávy je takto chlazení stlačeného vzduchu mnohem efektivnější.
Motor dosahuje nejvyššího výkonu při 6 400 otáčkách za minutu, tedy o 400 otáček výše, než u standardní verze, jak je vidět z přiloženého grafu. Podobně jako v případě Z06, i po úpravě od Callaway se výkon motoru zvyšuje až do maximálních otáček, neopadá po šesti tisících, jako v případě sériového nastavení. Maximum točivého momentu pošle motor na kola ve 4 400 otáčkách, tedy o 200 ot. níže, než sériová pohonná jednotka. Jeho křivka je také velmi plochá, již okolo 2 100 otáček je k dispozici 680 Nm.
Klíčovou výhodou Callaway Corvette SC627 oproti Z06 je však čas. Nikoliv tedy čas ke zrychlení na 100 km/h, tam by silnější Z06 pravděpodobně zvítězila - Callaway Corvette je k mání už nyní, zatímco zájemci o ostrou tovární Z06 si budou muset počkat až do začátku příštího roku. Callaway si za úpravu účtuje 22 995 dolarů (lehce přes 450 tisíc korun), standardní vůz je potřeba dodat vlastní a americké ceny Corvette 2014 začínají na 53 995 dolarech, tedy o fous nad milionem korun.























Nový kompresor na osmiválci v Callaway Corvette SC627 je dírou v kapotě dobře vidět
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB