Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní

Známá tuningová firma z německého Bottropu se při ladění předchozích Mercedesů ML zaměřovala hlavně na výkony, teď chce mít výrazný i design.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní

1.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Známá tuningová firma z německého Bottropu se při ladění předchozích Mercedesů ML zaměřovala hlavně na výkony, teď chce mít výrazný i design.

Kdo měl rád stylistickou umírněnost minulých modelů Brabusu postavených na základě třídy ML, možná bude při pohledu na nejnovější verzi poněkud konsternován. Přestože třetí generace středně velkého SUV (W166) dostala místo ostrých zlomů jemnější křivky, lidé kolem Boda Buschmanna měli za to, že hranatější nárazníky budou vypadat lépe. Zda to k sobě pasuje, či nikoli, posoudíte jistě sami, my se podíváme pod kapotu.

Se zvyšováním výkonu ještě nedávno atmosférického osmiválce o objemu 6,2 litru to tuningové společnosti neměli zrovna snadné, návrat k přeplňování však pro ně udělal dodatečné koně dostupnějšími. Současné bi-turbo 5,5 V8, které jsme nedávno testovali, disponuje 525 koňmi a 700 newtonmetry, po návštěvě dílen Brabusu však posílilo na 620 koní a maximální točivý moment poskočil na 820 newtonmetrů.

Tohle všechno v kombinaci se sedmistupńovým automatem AMG Speedshift stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a posun elektronického omezovače rychlosti z 250 na rovných 300 km/h. Brabus vedle toho nabízí identickou úpravu také pro ML 63 AMG s továrním paketem Performance, zvyšujícím původní hodnoty na 558 koní a 759 Nm.

V snaze zajistit vozu stabilitu i při rychlostech kolem 300 km/h bylo ML rozšířeno vpředu i vzadu o šest centimetrů, aby se po blatníky s přepracovanými lemy dostala širší 22“, respektive 23“ kola. Spoilery byly povětšinou vyrobené z karbonu a standardně dodávané vzduchové odpružení Airmatic bylo přepracováno pomocí elektronického modulu, který podvozek a těžiště auta udržuje blíž k asfaltu.

Pokud máte chuť podívat se na novinku zblízka, zrovna dnes byly otevřeny brány 45. ročníku tuningové výstavy Essen Motor Show 2012, kde Brabus své ML 63 AMG vystavuje.


Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 1 - Brabus ML 63 AMG 2013 01Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 2 - Brabus ML 63 AMG 2013 02Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 3 - Brabus ML 63 AMG 2013 03Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 4 - Brabus ML 63 AMG 2013 04Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 5 - Brabus ML 63 AMG 2013 05Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 6 - Brabus ML 63 AMG 2013 06Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 7 - Brabus ML 63 AMG 2013 07Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 8 - Brabus ML 63 AMG 2013 08Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 9 - Brabus ML 63 AMG 2013 09Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 10 - Brabus ML 63 AMG 2013 10Brabus ML 63 AMG 2013: Grizzly, který sežral dalších 95 koní - 11 - Brabus ML 63 AMG 2013 11
Cenu novinky Brabus nezveřejnil, na výstavě a po Essenu však bude jistě k mání

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.