Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní
3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Brabus pokračuje v odkrývání komponentů pro novou třídu A. Motory hotové ještě nemá, podvozek a spoilery už ano.
Mezi úpravci není nijak zvláštní, když se chtějí pochlubit například novým exteriérovým paketem, případně alespoň pár spoilery pro horkou novinku co nejdříve a na závěr tiskové zprávy upozorní, že budou mít už brzy v nabídce také modifikovaný podvozek, nebo že se ještě pracuje na novém softwaru řídicí jednotky.
Známá tuningová firma z německého Bottropu zabývající se především komplexními přestavbami Mercedesů však byla poněkud netrpělivější. V září ukázala v podstatě sériový Mercedes třídy A postavený na vlastních devatenáctipalcových kolech, opatřila jej nápisy Brabus a slíbila, že svůj polotovar brzy dokončí. Po téměř dvou měsících se hlásí opět, i když některé komponenty jsou stále ve vývoji.
Kola Monoblock o rozměru 8,5Jx19 zůstala, Brabus ale celkově nabídne pět vzorů označených E, F, Q, R a S a v prodeji budou také o průměru osmnáct anebo sedmnáct palců. K nim bude na přání zákazníka dodávat pneumatiky značek Continental, Pirelli nebo Yokohama - ty největší v rozměru 255/30 R19.
Podle očekávání Němci vyvinuli své vlastní tvrdší pružiny snižující světlou výšku o 25 mm, tlumiče zřejmě zůstaly sériové, nebo se o nich Brabus přinejmenším nezmiňuje. Hotové mají také nástavce na nárazníky „vyvíjené v aerodynamickém tunelu“, přičemž v zadním plastu ponechali prostor pro dvě zdvojené, pochromované koncovky nového výfukového systému vyrobeného z nerezu. Lízátko vpředu podle měření snižuje vztlak přední nápravy a na horní hraně víka zavazadelníku časem přibude odtrhová hrana, která má kromě optimalizace tvaru navíc zvýšit přítlak.
Brabus se zabývá rovněž úpravou pohonných jednotek nové třídy A, ty ale dosud nemá hotové - „ladění benzínových a dieselových motorů je v poslední fázi vývoje“ - a tak jen připomíná, že na všechny bude dávat záruky tři roky nebo 100 tisíc kilometrů. Bez povšimnutí nezůstane ani interiér, do kterého Brabus ušije nové čalounění klidně z nejdražší kůže, namontuje hliníkové pedály, prahové lišty a pozornosti neujdou ani takové maličkosti jako jsou kolíčky dveřních zámků, jež firma také dělá z hliníku.
Na kolik celá sranda vyjde, to Brabus neupřesňuje, jeho ceníky však z levného kraje nepochází, a tak můžeme očekávat, že budou patřičně korespondovat s úrovní třícípé hvězdy.
Kola Brabusu pro áčko můžou mít sedmnáct až devatenáct palců, pružiny snižují podvozek o 25 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 8 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 9 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 11 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch