Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus Mercedes A 2012: sportovní šat pro nové Áčko je kompletní
3.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Brabus pokračuje v odkrývání komponentů pro novou třídu A. Motory hotové ještě nemá, podvozek a spoilery už ano.
Mezi úpravci není nijak zvláštní, když se chtějí pochlubit například novým exteriérovým paketem, případně alespoň pár spoilery pro horkou novinku co nejdříve a na závěr tiskové zprávy upozorní, že budou mít už brzy v nabídce také modifikovaný podvozek, nebo že se ještě pracuje na novém softwaru řídicí jednotky.
Známá tuningová firma z německého Bottropu zabývající se především komplexními přestavbami Mercedesů však byla poněkud netrpělivější. V září ukázala v podstatě sériový Mercedes třídy A postavený na vlastních devatenáctipalcových kolech, opatřila jej nápisy Brabus a slíbila, že svůj polotovar brzy dokončí. Po téměř dvou měsících se hlásí opět, i když některé komponenty jsou stále ve vývoji.
Kola Monoblock o rozměru 8,5Jx19 zůstala, Brabus ale celkově nabídne pět vzorů označených E, F, Q, R a S a v prodeji budou také o průměru osmnáct anebo sedmnáct palců. K nim bude na přání zákazníka dodávat pneumatiky značek Continental, Pirelli nebo Yokohama - ty největší v rozměru 255/30 R19.
Podle očekávání Němci vyvinuli své vlastní tvrdší pružiny snižující světlou výšku o 25 mm, tlumiče zřejmě zůstaly sériové, nebo se o nich Brabus přinejmenším nezmiňuje. Hotové mají také nástavce na nárazníky „vyvíjené v aerodynamickém tunelu“, přičemž v zadním plastu ponechali prostor pro dvě zdvojené, pochromované koncovky nového výfukového systému vyrobeného z nerezu. Lízátko vpředu podle měření snižuje vztlak přední nápravy a na horní hraně víka zavazadelníku časem přibude odtrhová hrana, která má kromě optimalizace tvaru navíc zvýšit přítlak.
Brabus se zabývá rovněž úpravou pohonných jednotek nové třídy A, ty ale dosud nemá hotové - „ladění benzínových a dieselových motorů je v poslední fázi vývoje“ - a tak jen připomíná, že na všechny bude dávat záruky tři roky nebo 100 tisíc kilometrů. Bez povšimnutí nezůstane ani interiér, do kterého Brabus ušije nové čalounění klidně z nejdražší kůže, namontuje hliníkové pedály, prahové lišty a pozornosti neujdou ani takové maličkosti jako jsou kolíčky dveřních zámků, jež firma také dělá z hliníku.
Na kolik celá sranda vyjde, to Brabus neupřesňuje, jeho ceníky však z levného kraje nepochází, a tak můžeme očekávat, že budou patřičně korespondovat s úrovní třícípé hvězdy.












Kola Brabusu pro áčko můžou mít sedmnáct až devatenáct palců, pružiny snižují podvozek o 25 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB